הרב של מירון מוחה על סגירת הציון בז' אדר

רבו של היישוב מירון, הגאון רבי מאיר שטרן, כתב היום מכתב מחאה בעקבות סגירת הציון מיום רביעי בלילה ועד אחרי שבת זכור. לדבריו: "קבר הרשב"י הוא מתחם גדול ויש הרבה מאד אפשרויות לחלק את המקום לקבוצות קטנות ללא שום סיכון"

משה ויסברג | חרדים 21.2.2021 | 19:11

הגאון רבי מאיר שטרן רבו של מירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

סגירת ציון הרשב"י במירון בז' אדר ובשבת זכור, עוררה את כעסו של רב היישוב הוותיק הגאון רבי מאיר שטרן, המשמש בתפקיד במשך עשרות שנים. 

כזכור, על פי החלטת הממשלה, המגבלות במירון היו עד היום ראשון וגם לתושבי היישוב מירון לא הותרה כניסה לציון עצמו. המשטרה סגרה את מתחם הציון לאחר ששרי קבינט הקורונה אישרו במשאל טלפוני את אישור התקנות שיפתחו את בתי הכנסת לקיום מניינים מצומצמים וכן את סגירת מתחם ציון הרשב"י מחשש לעלייה המונית בהילולת משה רבינו ע"ה.

במכתב שמתפרסם ב'כל רגע', כותב הגר"מ שטרן בכאב: "הנני בשורות אלה למחות מחאה נמרצת על ביזוי וחילול הקודש באופן הבזוי ביותר, ע"י החלטה אומללה לסגור את כל מתחם ציון קודש הקדשים של אדונינו התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי במירון, ללא כל דיון עם אנשי המקום ואפשרות של התחשבות לקיום אף באופן מינימלי של תפילות ולימוד מיום רביעי ו' אדר כולל שבת זכור".

"אין לתאר למי שלא היה כאן את האופן של ביזוי וחילול הקודש שהיה כאן" כותב הרב שטרן. "וזאת למרות שכל אחד יודע שמתחם קבר הרשב"י הוא מתחם גדול ויש הרבה מאד אפשרויות לחלק את המקום לקבוצות קטנות ללא שום סיכון. ולמרות הידוע לכל כי מקום הקודש הוא גם בית כנסת קבוע לאנשי המקום, וסגרו הכל ללא שום הבחנה. ולמרות שמדובר גם בשבת זכור".

"אין ספק שבכלל זה הוא גם כל שהיה בידו למחות ולא עשה כל שבידו למנוע דבר חמור כזה. והרי גם מפורסם בישראל מהרבה דורות ומצדיקים גודל הזכות והעניין להיות על ציון הרשב"י ביומא דהילולא דרעיא מהימניה משה רבינו ע"ה. ובוודאי בזכותם נזכה לבטל הגזירות רעות ולגאולה שלימה במהרה בימינו אמן. והשי"ת יברך את עמו בשלום". מסיים הרב שטרן את מכתבו. 

הגאון רבי מאיר שטרן בן ה-84 בלעה"ר, מכהן בקודש מזה למעלה משישים שנה כרב הוותיק של היישוב, הינו חסיד ויז'ניץ ומחותנם של אדמו"רים רבים. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום