איראן: החיסון מתוצרתנו מציג 90% יעילות

איראן טוענת כי התוצאות מראות שחיסון לקורונה שפיתחו ברפובליקה האסלאמית מציג 90 אחוזי יעילות. לטענת האיראנים, החיסון שלהם מציג יעילות גם נגד הוריאנט הבריטי של הקורונה. באיראן מזהירים מפני גל רביעי של הקורונה

יענקי פרבר | בריאות 21.2.2021 | 14:45

חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איראן טוענת כי החיסון הראשון המיוצר ברפובליקה הציג תוצאות טובות מהצפוי בבדיקות ראשוניות, כ-90 אחוז.

מוחמד ראזה סאלחי, העומד בראש ניסויים קליניים באיראן אמר לסוכנות הידיעות האסלאמית של איראן (IRNA) כי "בדיקות של 35 מהמתנדבים שהשתתפו בשלב הראשון בניסויים בבני אדם בחיסון, הראו טוב יותר מהתוצאות הצפויות".

עוד טען המומחה האיראני, כי "תוצאות ראשוניות מראות שכ-90 אחוז מהאנשים שקיבלו שתי מנות של חיסון מפגינים עמידות לחסינות", הוא הוסיף כי "יש צורך בבדיקות נוספות לקבלת תוצאות מדויקות יותר".

גורמים רשמיים באיראן אמרו בעבר כי החיסון "יעיל במאת האחוזים" כנגד גרסת הקורונה שהתגלתה לראשונה בבריטניה. כך דווחה רשת אל ג'זירה.

הראשון מבין 56 המתנדבים שהתקבלו לשלב הראשון של ניסויי החיסון בבני אדם הוזרק בסוף דצמבר, וכבר בתחילת החודש כל המתנדבים קיבלו את שתי המנות. השלב השני של הניסויים בבני אדם צפוי להתחיל לפני תום השנה האיראנית הנוכחית ב ף-20 במרץ ויימשך עד מאי. "ככל הנראה השלב השני והשלישי ישולבו יחדיו ודו"חות ראשוניים יוגשו למינהל המזון והתרופות בשלב הסופי", כך אמר המומחה סאלחי. מערכת החיסונים נקראת "ברקת" COVIran Barekat, ומנוהלת בראשות המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי.

זה לא החיסון היחיד במדינה נגד קורונה, אל ג'זירה מדווחת כי מוקדם יותר החודש אמרו גורמים רשמיים כי בקרוב יחלו ניסויים בבני אדם בחיסון נוסף שנקרא Razi COV-Pars. "ראזי". עוד דווח, כי גורמים רשמיים מקווים להתחיל בחיסונים עם מתוצרת מקומית בחודשים הקרובים. במקביל, איראן מנסה לייבא מגוון חיסונים זרים, כולל חיסון אוקספורד-אסטרה-זנקה הבריטי, סינופארם מסין ובאראט מהודו. עד כה, החיסון היחיד שאושר בפועל והועבר לאיראנים היה "ספוטניק 5" הרוסי, שיובא בתחילת החודש בכמויות מוגבלות וניתן לעובדים בבתי חולים ובמחלקות הבריאות ברחבי איראן.

איראן ספגה קרוב ל-60,000 מקרי מוות בשלושה גלים, ופקידים במחלקת הבריאות מזהירים כעת כי גל רביעי עשוי להגיע.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום