ארה"ב עושה צדק: השומר הזקן גורש מהמדינה

על פי דיווחים בארצות הברית ובגרמניה, זקן נאצי בן 95 הודה כי שימש כשומר במחנה ריכוז בשנת 1945 וגורש מהמדינה | עם נחיתתו בשדה התעופה בפרנקפורט הוא הועבר לידי החוקרים גרמניים  

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.2.2021 | 12:48

מחנה השמדה נאצי, אילוסטרציה צילום: Pixabay

המשטרה הפדרלית העבירה נאצי בן 95 לגורמי אכיפת החוק במדינת הסן, כך על פי DPA סוכנות העיתונות הגרמנית. התובעים בעיירה צ'לה (Celle) במדינת סקסוניה התחתונה לשם הוא הועבר אמרו כי הוא ייחקר בגין סיוע לרצח.

לא ברור אם יתקיים משפט, לאחר שהתובעים הגרמנים סגרו את התיק בשנת 2020, תוך ציון של "חיסור ראיות" וזאת למרות שהזקן הנאצי הודה כי היה שומר במחנה ריכוז.

גורמים אמריקאים אמרו כי פרידריך הודה כי שמר על אסירים במחנה הריכוז נוינגמה בצפון גרמניה. פרידריך טען כי הוא "רק פעל לפי הוראות" כך דווח מגזין "דר שפיגל". יהודים, פולנים, רוסים, דנים, הולנדים, צרפתים ואסירים פוליטיים היו בין האנשים הכלואים במחנה. על פי הדיווח, אסירים במחנה עברו "תנאים איומים" בחורף 1945, מה שהוביל למותם של 70 אסירים "בתנאים לא אנושיים". שופט אמריקני הורה על גירושו של פרידריך בפברואר 2020, ובית משפט לערעורים בארה"ב אישר את הגירוש בנובמבר האחרון.

פרידריך היה "משתתף פעיל באחד הפרקים האפלים בהיסטוריה האנושית", אמר גורם הגירה אמריקני והוסיף כי ארצות הברית לא נותנת הגנה ל"פושעי מלחמה". התובעים בגרמניה אמרו שנה שעברה כי "הודאה בשמירה על אסירים אינה הורגת ישירות אסירים". כך שהראיות "לא קישרו את האיש למעשה הריגה קונקרטי" נמסר מטעם התביעה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום