צבי יחזקאלי: ישראל תשלם על הטעות הנוראית של ביידן

"זה כשל בהבנת המזרח התיכון ובהבנת המשטר האיראני". כך אומר הפרשן צבי יחזקאלי על החלטתו של ביידן להצטרף לשיחות עם איראן ומעצמות העולם באשר לגרעין | לדעתו של יחזקאלי, "ישראל תשלם על זה את המחיר. נשלם את זה בירידה בביטחון בגבול הצפוני. הם חוזרים לדינמיקה שהייתה בממשלה אובמה"

קובי עוזיאלי | מדיני 21.2.2021 | 07:51

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בשורה קשה למדינת ישראל? ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע ביום חמישי האחרון כי יסכים להצטרף לשיחות עם איראן ומעצמות העולם באשר לחזרה להסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, ממנו פרש נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ ב־2018. הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13', צבי יחזקאלי, שוחח עם ניסים משעל ב-103FM והביא פרטים נוספים על הדברים.

הפרשן צבי יחזקאלי הביע את דעתו על ההכרזה של ממשל ביידן באשר לחזרה להסכם הגרעין, ואמר: "זאת טעות נוראה. בא משטר שכביכול מתעלם ממה שהיה פה באזור, ואומר בוא נדבר דיפלומטיה עם שלטון שמפעיל טרור בכל המזרח התיכון, מתקדם בתוכנית הטילים הבליסטיים שלו, מעביר לנסראללה את פרויקט דיוק הטילים. זו טעות כפולה ומכופלת. הם מתייחסים למשטר כלגיטימי אבל זה שלטון טרור, זה כשל בהבנת המזרח התיכון ובהבנת המשטר האיראני".

לדעתו, "ישראל תשלם על זה את המחיר. נשלם את זה בירידה בביטחון בגבול הצפוני. הם חוזרים לדינמיקה שהייתה בממשלה אובמה, הם מבינים שיש משטר אמריקני שאומר 'מקסימום דיפלומטיה'. הם הולכים להוציא מביידן את העסקה הכי טובה, ומבחינתנו היא יותר גרועה לביטחון שלנו". 

יחזקאלי ציין כי "השבוע נסראללה נתן נאום מאוד מסכם שנה, הוא אמר – 'עברנו את הפיצוץ בביירות, את שלטון טראמפ, אנחנו מצפים לאמריקנים', ואז נתן את האיומים כלפי ישראל. כשארה"ב מתנהגת ככה- נסראללה מרגיש חזק וכל השלוחות של איראן והאזור".

הוא הוסיף וטען כי ממשלה ביידן בהחלטתו למעשה מתעקש "לחנך את ישראל מצד אחד, ומצד שני להגיד לעולם – הדרך שלנו תצליח".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום