עמד בפרץ והעמיד את הדת על תילה: רבי חנניה אדרי זצ"ל

הרה"ג רבי חנניה אדרי זצ"ל רב שכונה באשדוד ומזכיר המועצה הדתית לשעבר בעיר הלך לעולמו בשבת קודש בגיל 88 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 20.2.2021 | 23:42

הרה"ג רבי חנניה אדרי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער רב הגיע הידיעה על פטירתו של האי גברא רבה, ירא אלוקים, שהעמיד הדת על תילה ועמד בפרץ בחומת הכשרות בעיר אשדוד במסירות רבה במשך שנים רבות, הרב הגאון רבי חנניה אדרי זצ"ל שהשיב את נשמתו לבוראו בשבת קודש פרשת תרומה-זכור כשהוא בן 88.

המנוח זצ"ל בהיות נער צעיר למד בישיבת "נוה שלו" בקזבלנקה שבמרוקו אצל מורו ורבו הגאון חכם רבי אלעזר מור יוסף זצ"ל, שם עלה ונתעלה במעלות התורה וכך לאחר נישואיו המשיך בלימודיו ברבנות וקיבל הסמכה לכושר רב שכונה מהרב הראשי לישראל אז מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. בהגיעו לארץ ישראל השתכן בעיר אשדוד כבר מהשנים הראשונות היה בקשר מתמיד עם הרב הראשי רבי ישראל אליזרע זצ"ל שעמד על כנו באישיותו ובידיעותיו התורניים.

תוך זמן קצר נקרא להשתלב ולקחת חלק ברבנות המקומית ונבחר לתפקיד מנהל מחלקת הכשרות ובשנים מאוחרות קיבל את תפקיד מזכיר המועצה הדתית בסמכותו של היו"ר אז הרב פנחס אבוחצירא זצ"ל. באותם שנים המנוח היה מעורב בכל המחלקות ברבנות בנושא הכשרות, המקוואות והנישואין יחד עם ידידו הוותיק הרה"ג ר' סעדיה אריבי זצ"ל שהיה רב שכונה ורב מחלקת המקוואות והנישואין, כן היה בקשר מתמיד עם עמיתו הרב חיים קלמנוביץ רב שכונה ורב מחלקת עירובין.

במשך שנותיו פעל רבות ועמד בפרץ בנושאים רבים חשובים שעד היום המועצה הדתית מושתתת עליהם והיה חביב על הרבנים ועל כל העובדים. היה מקפיד להגיע לבניין המועצה הדתית בכל יום, עוד כשבנין המועצה שכן ברחוב קיבוץ גלויות וכן במבנה הנוכחי עד לשנים האחרונות גם כשיצא לפנסיה המשיך להגיע בכל בוקר והיה לומד ומתעניין בנעשה.

במעמדים של חנוכת הבית וקביעת מזוזות שע"י המועצה הדתית, הוזמן המנוח ע"י ראש המועצה הרב עובדיה דהן שתמיד כיבדו והגיש לידיו את המזוזות כדי לקבוע בכבוד רב, המנוח היה מספר לנוכחים עובדות והנהגות על הגר"י אליזרע הרב הראשי הקודם כיצד היו פועלים במקרים שונים בנושאי כשרות נישואין ועוד.

בשנת תשל"ו ארע במשפחתו אסון נורא כאשר אחותו נהרגה בתאונה מחרידה כשקבוצה מתושבי העיר נסעו להתפלל בל"ג בעומר בציון רבי שמעון בר יוחאי במירון בחזרתם, בהגיע השיירה אל המורד התלול בכניסה לטבריה, החל פתאום האוטובוס להידרדר במהירות, עקף את שתי הטיוליות שלפניה – והתהפך על צידו ומועצמת המכה נהרגו במקום 13 אנשים ועוד כארבעים נוסעים אחרים נפצעו, בין ההרוגות הייתה אחותו של רבי חנניה זצ"ל.

האסון הקשה שפקד את העיר זעזע את כולם, אך המנוח קיבל את זה מאוד קשה ומיד באותה שנה קיבל על עצמו להנציח את שמה של אחותו ע"ה בבית כנסת שהקים וקיים עד היום הזה ברובע ג' בית הכנסת נקרא בשם "י"ג קדושי אשדוד" ע"ש הנספים בתאונה המחרידה. במשך השנים דאג להביא רבנים שימסור שיעורי תורה במקום לזכרה ולעילוי נשמתה.

בשנים האחרונות נחלש ולא יצא מביתו ובשבת פרשת תרומה השיב את נשמתו לבוראו.

הלוויתו תתקיים הערב בבית העלמין באשדוד בשעה 23:30 שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום