נחשף: כך חצתה הצעירה את גבול ישראל-סוריה

באזורים ההרריים של מג'דל שאמס, בקו הגבול בו אין גדר מערכת: פרטים חדשים נחשפים על הדרך בה הצליחה הצעירה הישראלית לחצות את הגבול לסוריה | הלילה היא צפויה ככל הנראה לשוב לישראל. מייד לאחר מכן היא תילקח לחקירת השב"כ

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 18.2.2021 | 23:03

חיילים בגבול. אילוסטרציה צילום: Basel Awidat/Flash90

בשעה שהצעירה הישראלית עושה את דרכה ממוסקבה לישראל באמצעות מטוס מנהלים, הערב (חמישי) מתבררים פרטים נוספים על הדרך שעשתה עד שהגיעה אל מעבר לגבול. טרם ברור האם היא הסתייעה על ידי מקומיים שעזרו לה ממניעים לאומניים. מייד כשתחנת היא תילקח לחקירת השב"כ.

על פי הערכות, לא מדובר בפעם הראשונה בה היא ניסתה לחצות את הגבול. מתברר, כי הצעירה הגיעה לאזור החרמון, וחצתה לסוריה באזור בו אין גדר גבול. כך, במשך שעה ארוכה, היא צעדה באזורים הרריים מכיוון מג'דל שאמס עד שהצליחה להגיע למדינה.

עוד עולה מתחקיר ראשוני שבוצע, כי חציית הגבול באזורים ההרריים, מחייבת הכרה מוקדמת עם השטח המורכב. יצוין, כי בכמה אזורים בגבול לא קיימת גדר פיזית מכיוון שתוואי השטח לא מאפשרים זאת. יחד עם זאת, מדובר באזור הסגור לאזרחים, והכניסה אליו מותרת לכוחות צה"ל בלבד.

מוקדם יותר ביום נרשמה התפתחות נוספת בפרשת הצעירה הישראלית ששבויה בסוריה, לאחר שנכנסה למדינה שלא כחוק. כוחות צה"ל החזירו הערב (חמישי) שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. כזכור, מוקדם יותר היום נרשמה התפתחות משמעותית במשא ומתן שמתקיים מול רוסיה להשבת הצעירה מסוריה.

רועי הצאן שהועברו לסוריה כחלק מהעסקה, נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

כפי שדווח בכלי התקשורת בסוריה, במסגרת עסקה לחילופי שבויים בין ישראל לסוריה, תשוחרר הישראלית הכלואה בידי השלטונות הסוריים לאחר שחצתה מסיבה כלשהי את הגבול בשבועות האחרונים.

כאמור, בשעה זו עושה הצעירה את דרכה לישראל. הערב, מתאם השבויים והנעדרים של, ירון בלום, המריא למוסקבה יחד עם אשר חיון, ראש הסגל של ראש הממשלה, במטרה לאסוף את האזרחית הישראלית, במטרה להשיב אותה לארץ.

כבר אתמול עזבה האזרחית הישראלית את סוריה והועברה לידי הרוסים. למוסקבה יצא גם רופא ישראלי במטרה לבדוק את מצבה הבריאותי של אותה בחורה בשנות העשרים לחייה, ששהתה בכלא הסורי במשך כמה שבועות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום