"דור העתיד של כלל ישראל": הגרי"ג אדלשטיין יצא מגדרו בפגישה עם מנהלי הת"ת

קרוב למאתיים ילדים כבר מתחנכים במוסדות החינוך החדשים בשכונת 'נוף כנרת' בטבריה • בתחילת השבוע עלו ובאו אנשי החינוך של השכונה למעונו של רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א וזכו לדברי עידוד וברכות חמות ומאלפות

שימי פרקש | חרדים 17.2.2021 | 16:37

הגרי"ג אדלשטיין צילום: יח"צ

בתחילת השבוע עלו ובאו למעונו של רבינו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, אנשי החינוך של מוסדות התורה שבשכונת 'נוף כנרת' בטבריה. מנהל התלמוד תורה הרב נתן צבי לעמל והמלמדים באו לקבל את ברכתו של מרן ראש הישיבה לרגל תחילת תקופת ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ב הבאה עלינו לטובה.

שלא כהרגלו הקדיש מרן ראש הישיבה שליט"א זמן רב לאנשי החינוך והעלה על נס את חשיבות פועלם. מרן הרעיף שבחים על ראשיהם של המנהל והמלמדים ובירך אותם כי יזכו להצליח במלאכתם מלאכת שמים ולחנך את הדור הבא לאהבת תורה ויראת שמים.

בתוך כך שח מרן אודות חשיבותה של עיר הקודש טבריה. ראש הישיבה ציטט את דברי חכמינו ז"ל כי תחנתו הראשונה של משיח צדקנו בדרכו לגאול את עם ישראל תהיה העיר טבריה. מרן ראש הישיבה איחל הצלחה רבה למערכת החינוך בשכונה שכבר היום מונה קרוב ל־200 תלמידים ובירך את הצוות כי יזכו לראות ברכה בעמלם עם הגידול הצפוי במספר התלמידים בשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה.

נציין כי בשכונת 'נוף כנרת' בטבריה החל בימים האחרונים גל האכלוס הנוסף (השלישי במספר) לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה. במפגש אצל מרן ראש הישיבה שליט"א, השתתפו גם הרב מרדכי קרליץ מיזמי הפרויקט ור' חיים כהן שור סמנכ"ל השיווק של השכונה שהולכת ותופסת את מקומה כאחת השכונות החדשות הטובות ביותר עבור ציבור בני התורה בארץ ישראל.

הרב קרליץ ניצל את ההזדמנות על־מנת להזכיר למרן ראש הישיבה את העובדה שהקרקע עליה הוקמה בסופו של דבר השכונה החרדית, הייתה מיועדת כבר בעבר למטרה דומה על־ידי הרב יוסף חגיז שרכש אותה למטרה זו. ראש הישיבה אישר את הדברים ואמר כי קרקע זו נרכשה על־ידי אגודת תדח"ץ אותה הקים הרב חגיז. הקרקע הייתה מיועדת להקמת ישיבה בארץ הקודש והדבר לא הסתייע והיא שימשה להקמת יישוב של שומרי מצוות שלא צלח. הרב קרליץ אמר כי כאשר מכר הרב חגיז את הקרקע התנה את המכירה בכך שהיא תשמש להקמת שכונה ליהודים שומרי תורה וכך, כאמור, היה.

מרן ראש הישיבה אישר את הסיפור ונזכר כי הרב מפונוביז' זצ"ל אכן רצה להקים ישיבה על הקרקע הזו, אך כאמור, הדבר לא הסתייע בסופו של דבר. חשוב לציין כי הקרקע אכן עמדה ביעדה בסופו של דבר שכן בשכונה מתגוררות כיום מאות משפחות אברכים בני תורה כן ירבו. בשיחה עם 'יתד נאמן' אמר הרב לעמל, מנהל הת"ת, כי הופתע מהסיוע העקבי והמסור שמעניקה החברה היזמית למערכת החינוך המקומית. הוא הוסיף ואמר כי בעזרת ה', באלול הקרוב, תיפתח כיתת גן נוספת ותתווסף כיתת כיתה חיידר נוספת. "ברוך השם אנחנו ערוכים כבר עכשיו לפתיחת כיתה נוספת וכלל הנראה, בשל הגידול המהיר במספר המשפחות בשכונה, אולי נזדקק לכיתה נוספת".

אודות החברה המקימה את השכונה אמר הרב לעמל: "אנחנו עוד לא מספיקים לברר מה הצרכים והם כבר פועלים מול הרשויות כדי לעזור לנו לתת מענה מושלם לצרכים של המשפחות פה בשכונה. שיתוף הפעולה הזה אינו מובן מאליו ויש לנו הכרת הטוב גדולה מאוד על־כך". בנוף כנרת אומרים כי בתקופה האחרונה, במיוחד אחרי הסגרים שהיו מנת חלקנו בשנה האחרונה, ניכרת התעניינות רבה דווקא מצד משפחות גדולות ש"גילו" את הפיתרון הצפוני והתחוור להם שבמחירה של דירה קטנה וצפופה בערים החרדיות הוותיקות, ניתן לרכוש דירה חדשה ומרווחת בשכונה החרדית החדשה בעיר הקודש הגלילית שמחדשת את נעוריה. 

רוצים לשמוע פרטים נוספים אודות השכונה הפורחת בטבריה, השאירו פרטים ונציג יצור עמכם קשר בהקדם>>>

ניתן למלא את הטופס הבא ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים
ניתן גם להתקשר לטלפון: 072-395-2978 


רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום