שר הביטחון מאיים על חיזבאללה: "לבנון תרעד"

שר הביטחון בני גנץ שיגר היום איומים לעבר הארגון השיעי חיזבאללה והבהיר כי "אם יהיו ימי קרב בחזיתות השונות, הם יהיו קשים לעורף הישראלי, אך הם יהיו קשים ונוראיים קודם כל עבור אויבינו" | על החללים המוחזקים בידי חמאס: "אנחנו לא מפסיקים לפעול"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 18.2.2021 | 12:39

שר הביטחון גנץ בגבול הצפון צילום: David Cohen/FLASH90

ברקע האיומים הביטחוניים, והחשש מימי קרב בצפון מול חיזבאללה, שר הביטחון מזהיר היום (חמישי) את הארגון מפגיעה בישראל ואומר: "ימי קרב יהיו קשים ונוראיים קודם כל עבור אויבינו".  רק השבוע סיים חיל האוויר הישראלי את תרגיל הפתע 'ורד הגליל' שדימה מלחמה עם החיזבאללה בחזית הצפונית. התרגיל הופעל במתכונת פתע של מעבר משגרה לחירום, ובחן את כלל המנגנונים והתהליכים המתבצעים בחיל האוויר במעבר למצב כוננות עליונה.

שר הביטחון בני גנץ שהשתתף היום בטקס הזיכרון לחללי צה"ל שמקום קבורתם אינו נודע, במעמד נשיא המדינה, ובהשתתפות ראש הממשלה, התייחס גם לחללים הנמצאים בידי החמאס. "אנחנו לא מפסיקים לפעול, ולא מאבדים תקווה. כל אחד מהחללים נצור בליבנו ובזיכרוננו", אמר גנץ.

בשבוע שעבר פורסם דו"ח של אגף המודיעין בצה"ל שהעריך כי ארגון חיזבאללה ייזום ימי קרב מול ישראל. על פי הערכות בצה"ל, הארגון ירצה בעימות מוגבל עם ישראל בלי להיכנס לעימות נרחב. בתגובה, איים נסראללה ואמר כי במידה ותתרחש מלחמה מול ישראל, העורף הישראלי יראה דברים שלא ראה מאז קום המדינה"

גנץ התייחס לאיומי נסראללה האחרונים ואמר: "גם בימים אלו, ולמרות שישראל היא הכוח החזק ביותר במזרח התיכון, יש מי שמאיימים עלינו במחירי המלחמה או "ימי קרב". ואכן, אם יהיו ימי קרב בחזיתות השונות, הם יהיו קשים לעורף הישראלי, אך הם יהיו קשים ונוראיים קודם כל עבור אויבינו".

"הדבר נכון במיוחד לחיזבאללה וגם לחמאס, שפועלים לבניית יכולת התקפית מתוך אוכלוסייה אזרחית ומבצעים בכך פשע מלחמה. מול האיום הזה, צה"ל ערוך לכל הפעלת כוח שתידרש- אם נצטרך להגיע לימי קרב- לבנון תרעד, וחיזבאללה ייפגע אנושות", הוסיף גנץ.

בנוגע לחללי צה"ל הנמצאים בידי החמאס, אמר גנץ: "אנחנו לא מפסיקים לפעול בכדי להשיב הביתה את אורון שאול והדר גולדין ז"ל שאני חש אחריות אישית עליהם, כמי ששלח אותם לקרב. בלי שזה יקרה- עזה לא תוכל להתפתח. לא ננהג כמוהם, כמו החמאס, כחיות אדם- לא נמנע תרופות ומזון. אך לא נאפשר פיתוח אמיתי וארוך טווח ברצועה עד שישובו בנים לגבולם. ישראל בונה בימים אלו יחסים עם מדינות ערביות רבות, וגם אותן אנו רותמים כל העת למאמץ ההומניטארי הזה. אני, מערכת הביטחון והמערכת המדינית כולה, פועלים בסיוע מצרים, ומדינות נוספות להשבת חיילנו מרצועת עזה, ונמשיך להפוך כל אבן, על מנת לאתר כל נופל, בכל מקום שהוא."

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום