מחר יוכרע: מי ישלם על יום השבתון בבחירות

כפי שידוע לכולנו יום בבחירות הינו יום חופשה מהעבודה בתשלום, כאשר עד כה מי שנשאו בעלויות הם המעסיקים. אלא שכעת לאור מגיפת הקורונה והסגרים ספג ענף המסר והתעסוקה נזק של כששה מיליארדי שקלים ובבחירות הקרובות שייערכו בעוד כחודש הם אינם מוכנים לשאת על חשבונם את יום השבתון | בג"צ צפוי להכריע מחר אם המעסיקים ישלמו לעובדיהם או המדינה

קובי ברקת | כלכלי 17.2.2021 | 22:13

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בג"צ צפוי לבחון מחר (חמישי) את האפשרות שהמדינה תפצה ותשפה את המעסיקים על הנזק הכלכלי שנגרם להם כתוצאה מימי שבתון בימי הבחירות, כולל יום הבחירות הקרוב שצפוי להתקיים ב-23 למרץ.

על פי עתירת נשיאות המעסיקים והעסקים, מדובר בפגיעה כלכלית עצומה, שהמעסיקים סופגים לאחרונה יותר מתמיד בשל מספר ימי הבחירות, שהלכו והתרבו. הפגיעה צפויה לעמוד בבחירות הקרובות על 1 מיליארד שקל, אחרי שהמעסיקים כבר ספגו פגיעה של 6 מיליארד שקל על ארבעת מערכות הבחירות הקודמות, בתקופה קצרה של כשנתיים וחצי.

העתירה הוגשה על ידי נשיאות המעסיקים והעסקים - ארגון הגג של המעסיקים בראשות נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר- שמורכבת מהתאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות חקלאי ישראל ולשכת רואי החשבון. הנשיאות מייצגת חברות המעסיקות כ-75% מהמועסקים במגזר בפרטי.

יש לציין כי המדינה שמעוניינת להימנע מהתשלום למעסיקים, ניסתה לפני כחודש לדחות על הסף את העתירה, אך שופטת בית המשפט העליון פרופ׳ דפנה ברק ארז, קבעה שלא לקבל את עמדת המדינה, והעתירה הועברה לדיון הדחוף שכאמור יתקיים מחר בפני הרכב של שלושה שופטי בג״צ.

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר אמר לקראת הדיון: "בשיאו של המשבר הכלכלי החמור ביותר, המדינה מתנערת מחובתה כלפי המעסיקים שמניעים את המשק ומטילה עליהם את עול יום השבתון. המעסיקים מפסיקים להיות הפרה החולבת של הפוליטיקאים ודורשים שיפוי הוגן והגון על כך שבתוך כשנתיים הם מוצאים את עצמם מממנים חמישה ימי שבתון על חשבונם. אם מדינת ישראל אינה מסוגלת לשמור על יציבות שלטונית, עליה לשאת בנטל הכלכלי ולא העסקים בישראל. שברת-שילמת".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום