דיווחים בסוריה: עסקה לשחרור צעירה ישראלית שחצתה את הגבול

היום מתבררים פרטים נוספים סביב ישיבת הממשלה המיוחדת שנערכה אמש תחת מעטה סודיות. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה מדווחת בשעה האחרונה כי ישראל וסוריה מנהלות מו"מ במסגרתו תשוחרר ישראלית שחצתה לאחרונה את הגבול - תמורת לאסירים סורים שבישראל

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 17.2.2021 | 15:06

כוחות צה"ל בגבול סוריה צילום: דוד כהן//פלאש 90

סוכנות הידיעות הסורית 'סאנא' מדווחת היום (רביעי) כי ישראל מקיימת מגעים עם סוריה בתיווך רוסיה, במטרה להביא לשחרורה של ישראלית שחצתה את הגבול בטעות במהלך השבועות האחרונים. על פי הדיווח, "במסגרת עסקה ישראל תשחרר אסיר סורי מבתי הכלא שלה".

כזכור, שרי הממשלה זומנו אתמול (שלישי) לישיבת ממשלה שלא מן המניין. הישיבה החלה בשעה 18:00 והשרים התבקשו לשמור על סודיות לגבי תוכנה. ההזמנה נערכה באמצעות הטלפון לשרי הממשלה, והנושא על פי הערכות הוא ביטחוני שנמצא על הפרק ולא נושא של קורונה או התוכנית הכלכלית.

על פי הדיווחים, ראש המל"ל מאיר בן שבת המריא היום למוסקבה כדי לפגוש בכירים רוסיים בעניין העסקה המתגבשת.

בכלי התקשורת בסוריה דווח כי "מינהל בתי הסוהר הישראלי הודיע ​​לאסיר סורי שנמצא בו כבר שנים כי הוא ישוחרר, על פי הסכם שנחתם בין דמשק לתל אביב בתיווך רוסי".

עוד דווח כי האסיר המדובר הוא דיאב קהמוז, "מהכפר חג'אר שבגולן הסורי.

ישראל עצרה אותו מאז 2016, והוא נידון ל-14 שנות מאסר. מועדון האסירים הצהיר כי בימים אלה מתנהל משא ומתן בנוגע להעברת האסיר לסוריה או לכפרו שג'אר בגולן הכבוש, האסיר מתעקש שישוחרר לכפרו.

מועדון האסירים ציין כי תהליך חילופי השבויים שהתרחש באפריל 2019 בין סוריה לישראל היה בתיווך רוסיה. אז גופתו של החייל הישראלי זכריה באומל, שנעלמה בקרב "סולטן יעקוב" בשנת 1982 במהלך הפלישה הישראלית ללבנון, נמסרה בתמורה לשחרור אסירים סורים.

דיאב קהמוז מהכפר רג'ב בגולן הורשע לפני שלוש שנים בשיתוף פעולה עם חיזבאללה - קיבל הוראות מאנשי חיזבאללה לצלם סיורים של צה"ל, לקבל מטעני חבלה ולהחביאם כדי לבצע באמצעותם פיגוע באזור הצפון ונגזרו עליו 14 שנות מאסר. כך דווחה נורית יונתן.

האסירה השנייה היא ניהאל אל-מקת - אחותו של סידקי אל-מקת ששוחרר בעסקת חילופי השבויים בשנה שעברה. היא הורשעה ביוני האחרון בשלוש שנות מאסר על תנאי ובקנס כספי בגין הסתה.

באותו עניין של שחרור האסירים: ראש מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, אמר ל'כאן חדשות' כי נציגי שב"ס הגיעו היום לאסיר דיאב קהמוז מהכפר רג'ב בגולן שהורשע לפני שלוש שנים בשיתוף פעולה עם חיזבאללה והודיעו לו כי הוא משתחרר לסוריה. האסיר סירב והודיע כי הוא מוכן להשתחרר רק לכפר שלו בגולן ולכן הוא עדיין נמצא בכלא.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום