הקבינט אישר: בתי הכנסת ייפתחו; סגר על ציון הרשב"י

שרי קבינט הקורונה אישרו הערב את פתיחת בתי הכנסת במתווה שיאפשר את שמיעת פרשת זכור מדאורייתא. לצד זאת אישרו השרים את סגירת ציון הרשב"י מבוקר יום חמישי ועד ליום ראשון בבוקרו של יום, זאת בעקבות החשש מהעלייה ההמונית הקבועה בהילולת משה רבינו ע"ה

ארי קלמן | חדשות בארץ 16.2.2021 | 22:28

ציון הרשב"י נעול בעקבות הקורונה צילום: שוקי לרר

לאחר דיון הקבינט אמש (שני), שרי קבינט הקורונה אישרו בשעה האחרונה במשאל טלפוני את אישור התקנות שיפתחו את בתי הכנסת לקיום מניינים מצומצמים וכן את סגירת מתחם ציין הרשב"י מחשש לעלייה המונית בהילולת משה רבינו ע"ה.

על פי החלטת השרים שאושרה, מגבלת ההתקהלות תשתנה ל-20 איש בשטח פתוח ו-10 במקום סגור, במקום 10 ו-5 בהתאמה. השינוי ייכנס לתוקף החל מיום שישי ה-19.2.21 בשעה 07:00, כדי לאפשר לקיים מניינים ולשמוע את החיוב מדוארייתא של קריאת 'פרשת זכור'.

עוד אישרו חברי הקבינט, כי מתחם ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון ייסגר החל מיום חמישי בבוקר ועד ליום ראשון ב-07:00, זאת מחשש לעלייה המונית לציון בהילולת משה רבינו ע"ה שחל ביום שישי ז׳ באדר.

אתמול חשפנו ב'כל רגע', מסמך שכתב מנכ"ל המשרד לשירותי דת ובו הוא התריע מהמונים שינסו לפרוץ למתחם הקבר, וכי המשרד לא יכול לאכוף ולמנוע את ההתקהלות ולכן דרש סיוע משטרתי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי חברי הקבינט אישרו למשטרה סמכות למנוע כניסה של אדם או כלי תחבורה למתחם.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום