במהלך הפגנה בי-ם: מפגינים קראו 'נאצים', שוטר בעט בילד • תיעוד

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה שוטר בועט בילד כבן 7 במהלך מחאה נגד קו הרכבת ברחוב בר אילן בי-ם - ומפיל אותו אל הקרקע | לא נראה כי הילד תוקף את השוטר. בהמשך נראה השוטר דוחף מפגינים נוספים | חלק מהמפגינים נשמעו צועקים 'נאצים' לעבר השוטרים 

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 16.2.2021 | 21:46

שוטר בועט בילד החרדי צילום: צילום מסך

אתמול (שני) התחדשה המחאה נגד בניית ה'קו הירוק' של הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים. במהלך ההפגנה, תועד אחד השוטרים כשהוא בועט ומפיל אל הקרקע ילד חרדי. התושבים שמפגינים כבר מספר חודשים טוענים כי מעבר של הרכבת והקמת תחנות סמוך לשכונות החרדיות, יביאו עמם לאזור תופעות שעלולות לפגוע ברגשותיהם, והם מתנגדים לכך נחרצות.

במהלך המחאה אמש, נרשמו עימותים בין התושבים לשוטרים. לפחות שלושה מפגינים שניסו לחסום כלי העבודה ולהזיק להם עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה. חלק מהמפגינים קראו לעבר השוטרים 'נאצים' וקריאות גנאי נוספות. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו עובדי הרכבת דוחפים ומכים את המפגינים.

בתיעוד שהגיע לידי 'כל רגע' ממהלך ההפגנה, נראה שוטר בלבוש אזרחי בועט בילד כבן 7 שניסה ככל הנראה להיכנס לתוך המתחם. על פי התיעוד, לא נראה כי הילד תוקף את השוטר. בהמשך נראה השוטר דוחף מפגינים נוספים.

 

צילום: בצדק

יצוין, כי תלונות שהתקבלו בעבר במח"ש על אירועים דומים, הסתיימו בחלקן בכתב אישום נגד השוטרים. סוגיית אלימות השוטרים עוררה לא פעם סערה בציבור החרדי, וגררה דרישה נרחבת מהפוליטיקאים החרדים להתערב בנושא. ניסיונות להקים ועדה שתבדוק את אלימות המשטרה לא יצאו אל הפועל.

כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לפני כחודש וחצי לבית משפט השלום כתב אישום נגד מפקד תחנת 'לב הבירה' בירושלים, ניצב משנה שמעון מרציאנו, המייחס לו שתי עבירות של תקיפת מפגינים חרדים בהפגנות שהתקיימו בירושלים במהלך הסגר אשתקד, בהם ילד כבן 12 בלבד, אותו הטיח מפקד התחנה לעבר קיר אבנים ואף סתר לו בפניו.

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום