בלעדי: כמה שוטרים השתתפו במהומות בבני ברק?

מנתונים שהגיעו ל'כל רגע' עולה, כי במהלך הימים בהם נרשמו עימותים בחודש שעבר בעיר בני ברק, הוקצו על ידי המשטרה מאות שוטרים נוספים מעבר לכוחות הפועלים בשגרה | גורמים בכירים בעירייה טענו אז כי עצם הבאת הכוחות לעיר - רק העצימו את המהומות

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 16.2.2021 | 14:10

שוטרים הלילה ברחובות בני ברק צילום: אבי גדלוביץ

לפני כשלושה שבועות, במשך מספר ימים, סערו הרוחות בעיר בני ברק, כשהשיא נרשם בהצצת האוטובוס במרכז העיר, סמוך לבנייני מגורים. ימים ספורים קודם לכן, בלילה שבין חמישי לשישי, נכנסו לבני ברק כוחות משטרה גדולים ששהו באזור במשך לילה שלם, מה שהוביל לעימותים קשים ולהשלכת עשרות רימוני הלם לעבר התושבים.

האירועים הסוערים החלו בעקבות התקרית בה הותקפו שוטרים שהגיעו לבצע אכיפה ברחוב שלמה המלך בעיר. מאז, הסגירו את עצמם למשטרה כמה מהחשודים בתקיפה והחקירה בעניין עדיין מתנהלת.

כעת, נתונים בלעדיים הנחשפים לראשונה ב'כל רגע', מציגים את סדר הגודל של כוחות המשטרה שהוקצו לטובת האירועים בבני ברק. יצוין, כי רבים מהתושבים ואף בכירים בעירייה, טענו כי הבאת הכוחות לעיר גרמה לעשרות סקרנים להתגודד, מה שהעצים את המהומות. יחד עם זאת זאת נשמעו טענות על אלימות שהפעילו השוטרים כנגד עוברים ושבים. בתיעודים שהופצו נראו שוטרים משליכים רימוני הלם לכל עבר.

כך, בליל המהומות שלאחר תקיפת הבלשים, השתתפו לא פחות מ-310 שוטרים, זאת בנוסף לכוחות השגרתיים הפועלים במרחב דן. למחרת, ביום שישי, שהיה רגוע באופן יחסי, הובאו לעיר 92 שוטרים נוספים שפעלו לשמירת הסדר הציבורי.

במוצאי שבת, ככל הנראה בניסיון לעצור את תוקפי הבלשים ביום חמישי, תוגברו הכוחות השגרתיים ב-113 שוטרים נוספים. ביום ראשון, התקיימה הפגנת הפלג הירושלמי בעיר. זמן קצר לאחר מכן נרשמה תקרית חריגה במהלכה שוטר ירה באוויר לאחר שלטענתו, הותקף בידי אזרחים. באותו יום שהו בבני ברק 120 שוטרים נוספים מעבר לכוחות השגרתיים. ביום שלמחרת נכחו בעיר לא פחות מ-242 שוטרים.

כזכור, גורם בכיר בעיריית בני ברק אמר אז ל'כל רגע': "אם אכן הכוחות הגיעו כדי לעצור את התוקפים, הם היו צריכים לקחת הרגליים זמן קצר לאחר מכן ולצאת מהעיר. המשטרה היא זאת שגרמה למהומות ועשתה זאת ביודעין".

"כחלק מטקטיקה של ניסיון הפחדה כנגד קיצוניים, המשטרה הפעילה כוחות והשתמשה באמצעים שגם בהפרות סדר בכפרים פלסטיניים היא אינה משתמשת", הוסיף הגורם. כך או כך, הזעם בקרב תושבי העיר צבר תאוצה בעקבות מאורעות  אותו הלילה.

המועמד לכנסת מטעם מפלגת הציונות הדתית עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה לנתונים שפורסמו ב'כל רגע': "כל מפקד משטרה עם שכל בראש יודע שהכנסת מאות שוטרים לעיר עלולה להבעיר את האזור. לטעמי היה מקום להתנהלות הרבה יותר מתונה של המשטרה, ובין היתר לקחת מעט את הזמן עד שהאזור יירגע ורק אז לבצע את המעצרים של תוקפי הבלשים. אני מקווה שהלקח נלמד ובפעם הבאה אם תקרה חלילה, ינהגו מפקדי המשטרה במתינות תוך כדי הידברות עם ההנהגה

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום