יחגגו מימונה יחד? תכניות משותפות לישראל ומרוקו

שר החינוך המרוקני סיפר כי ריגש אותו מאוד שישראל מתכוונת לספר לתלמידי בתי הספר כיצד מרוקו סייעה ליהודים בזמן השואה, והוא סבור שהסיפור של החינוך הוא קריטי ליחסים בין המדינות. עוד הוסיף שבלי שבירת הסטיגמות יחסים לא יתקדמו לשום מקום

אהרן מילר | מדיני 15.2.2021 | 23:06

מלך מרוקו/בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

עדות נוספת לקירוב היחסים בין ישראל ומרוקו היא הגעתו לישראל בשבוע שעבר של הנציג המרוקני, עבד א-רחים ביוד, כדי להפעיל את משרד הקישור. אתמול (ראשון) הושבע מוחמד מחמוד אל ח'אג'ה, השגריר הראשון של האמירויות בישראל, אך שוב - היחסים בין המדינות הערביות לישראל, הן לגמרי לא רק עניין דיפלומטי.

לאחר הביקור של הנציג המרוקני, שוחחו השבוע לראשונה שרי החינוך של מרוקו וישראל, וויחד הם מתכננים מיזמים של "תיכונים תאומים", חילופי סטודנטים והכנסה של חומרי לימוד על המדינות לתוכנית הלימודים. שר החינוך המרוקני אמר לרועי קייס בכאן 11, כי "בלי להחדיר מודעות לדור הצעיר ולשבור סטיגמות, היחסים לא יתקדמו לשום מקום".

צריך לומר שבמרוקו כבר יש תכנית לימודים על התרבות היהודית, ברקע ההתחממות ביחסים, וגם בישראל יחלו מהשנה הבאה לשלב בתכני הלימוד חומרים על יהדות מרוקו. שרי החינוך הכריזו כל כך לאחר שיחתם המשותפת.

רועי קייס מציין כי עוד תכניות שעולות, הן תחרויות לימודיות בערבית ובעברית של בתי ספר בשתי המדינות. אחד מהדובדבנים שבקצפת הוא הופעות מימונה מוזיקליות ואומנויות, בהן ישתתפו יחד תלמידים ישראל ומרוקנים כבר בחג המימונה הקרוב.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום