כך הוריש אחד העשירים בארץ את הונו לילדיו

מספר חודשים לאחר שהלך לעולמו איש העסקים מיכאל שטראוס ז"ל, נחשף הערב ב'כלכליסט' את הצוואה המפורטת אותה הנחיל לדור ההמשך של קבוצת שטראוס המפורסמת. העיקרון המנחה היה: הכסף והשליטה נשארים במשפחה

אהרן מילר | כלכלי 14.2.2021 | 23:15

מיכאל שטראוס צילום: משה שי, פלאש 90

קבוצת שטראוס, היא קבוצת המזון הגדולה ביותר בישראל, הבעלים עד לחודש אוקטובר היה מיכאל שטראוס, דור שני למייסדי הקבוצה. את מוצריהם רואים בכל בית, הכסף והשליטה נשאר בעיקר בידי המשפחה הגרעינית.

הערב (ראשון) חשפו ב'כלכליסט' את צוואתו של מיכאל שטראוס ז"ל שנפטר בחודש אוקטובר, בצוואה המפורטת שמר שטראוס על עיקרון המשפחתיות, והקפיד לרשום את המניות והאחזקות כמו גם ירושות המיליונים על בתו עופרה יושבת ראש הקבוצה ושני ילדיו הנוספים, עירית ועדי, ועל נכדיו בעלי קשר דם, ולא בני זוגם שהצטרפו למשפחה העשירה, מהעשירות בישראל.

על פי הדיווח, ילדיו, שלושה במספר. קיבלו כל אחד מניות בחברה בשווי 800 מיליון שקל. בתו עופרה תמשיך להיות בעלת השליטה העיקרית, ואחריה עירית ועדי (16.9% ו-13.3 בהתאמה). שאר נכסיו, כמו גם היאכטות ושאר הזכויות יימכרו והכסף ייכנס לקרן משפחתית מיוחדת, וכל אחד מנכדיו יהיה זכאי לקבל מהקרן שני מיליון דולר.

בין הנכסים שהותיר אחריו ניתן למצוא על פי הדיווח ב'כלכליסט' כאמור, בתי מגורים משרדים, מניות בחרות השקעה ופיננסים שונות, לצד בעלות על יאכטות ומזחים.

בנוסף 5% המשקפים שווי של יותר מ-125 מיליון ש"ח יועברו לקרן צדקה למשך 15 שנה, בזמן הזה יהיו הדיבידנדים להנאת המשפחה, והמניות יהיו חסומות למכירה ללא יכולות לשעבד אותן.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום