בתי הכנסת נשכחו: משרד התרבות הודיע על מתווה לפתיחת אולמות ומופעים

בעוד מגמת הירידה בתחלואה במגזר הכללי ובמגזר החרדי בפרט נמשכת כל העת, במשרד התרבות מפרסמים מתווה חזרה של עולם התרבות כשמנגד לבתי הכנסת אין כל אזכור | במגזר החרדי בתי הכנסת פתוחים זה מכבר תחת הקפדה יתרה, אך ההחלטה המפלה פוגעת באלפי בתי"כ אחרים הפזורים ברחבי הארץ

ארי קלמן | חדשות בארץ 14.2.2021 | 14:28

מתפללים ברחוב/הופעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/unsplash

הבוקר (ראשון) מודיעים שר הביטחון בני גנץ ושר התרבות חילי טרופר על סיכום מתווה החזרה של מופעי התרבות, המוזיאונים והספריות הציבוריות, על פי הדרכון הירוק שעדיין נמצא בדיונים.

על פי המתווה, אולמות התרבות יפתחו לעד 75% מהתפוסה, של מקסימום 300 מחוסנים או מחלימים בשטח סגור ועד 500 בשטח הפתוח.

שר הביטחון גנץ אמר הבוקר, "אני מברך את השר טרופר על הפעולה הנחושה והאחראית שלו ועל ההגעה להסכמות עם משרד הבריאות. אני קורא לכולם לצאת ולהתחסן ולחזור ליהנות מתרבות טובה כבר בשבוע הבא".

כאמור, כל זה קורה כאשר בתי הכנסת 'זוכים' להתעלמות מוחלטת, אמנם רוב בתי הכנסת במגזר החרדי פתוחים כמעט כרגיל, תוך הקפדה על ההנחיות, אך בערי הפרירפיה רוב בתי הכנסת של הקהל המסורתי והדתי נותרו מאחור כשהם סגורים על מנעול ובריח.

כזכור, בניגוד לסגרים הקודמים, בסגר הזה מלכתחילה היה מותר להתקהל בבתי הכנסת עד 5 איש בלבד, דבר שמנע קיום מניינים בסיסיים, כאשר ישנם עשרות קהילות שעדיין מקפידות על כך ובמשרדי הבריאות והתרבות הם כלל אינם באים לשיקול.

אין כל הסבר הגיוני איך מוסדות התרבות יפתחו למאות איש, כאשר בתי הכנסת יישארו סגורים, כאשר בימים אלו עמלים כל העת למצוא רק פתרון נקודתי לפרשת 'זכור' בשבוע הבא ולקריאת המגילה בחמישי בלילה וביום שישי שלאחר מכן, בעוד באולמות התרבות דואגים לפתיחה ארוכת טווח.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום