הוגשה תלונה למועצת העיתונות נגד עיתונאי 'הארץ'

עיתונאי הארץ אורי משגב כתב במאמר דעה תחת כותרת הקוראת לאינתיפאדה חילונית נגד חרדים יחד עם מגוון אמירות מסיתות הקוראות לאלימות כנגד הציבור החרדי בישראל. היום הוגשה תלונה נגדו למועצת העיתונות

אהרן מילר | תקשורת 11.2.2021 | 17:20

הארץ צילום: wikipedia

אלעד צדיקוב, מנכ"ל ארגון אופק- הסברה יהודית וחבר מועצת העיר הרצליה, ושי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, פנו היום (חמישי) למועצת העיתונות בתלונה על כתב עיתון הארץ אורי משגב.

הפנייה מגיעה לאחר שכזכור משגב כתב במאמר דעה תחת כותרת הקוראת לאינתיפאדה חילונית מגוון אמירות הסתה הקוראות לאלימות כנגד הציבור החרדי בישראל.

להלן חלק מה'פנינים' שכתב משגב וקיבלו במה בעיתון הארץ: "הדתיים הקיצוניים הביסו את מדינת ישראל בלא תנאי". "הדתיים הקיצוניים מסוכנים כיום להווה ולעתיד של ישראל יותר מהטילים של חיזבאללה ומהגרעין האיראני". "נזקם מוחשי ויום יומי". "ישראל מוכת קורונה בעיקר בגללם". "אוכלוסייה הדואגת רק לעצמה". "הרבנים וצאן מרעיתם הורסים ומביסים את המדינה". "מי שיצית פה אינתיפאדה חילונית ייהפך לכוכב עליון".

צדיקוב וגליק טענו למועצת העיתונות כי סעיף 14 של תקנון האתיקה של מועצת העיתונות אוסר על כל אפליה, גזענות ותיוג . כמו כן, תיקון מס' 66 לחוק העונשין קובע איסור להסתה לאלימות ואנטישמיות.

אלעד צדיקוב אמר עם הגשת התלונה: "העיתונאי אורי משגב לא רק עבר על החוק והסית כנגד ציבור שלם לאלימות, הוא אף עודד אלימות ושפיכות דמים ממשית בקראו לאינתיפאדה. חשוב לציין שזו איננה מעידה עיתונאית נקודתית. עיתון הארץ עצמו קידם את מאמר זה ברשתות בתשלום, כלומר נושא באחריות פלילית ואתית להסתה כגוף תקשורת".

"הגשתי תלונה כנגד העיתונאי לפני שלושה שבועות, ביום פרסום הכתבה. כמו כן, הוזמנתי שנית השבוע בנידון למתן עדות מפורטת במשטרה – אולם בצער רב אנו מזהים גרירת רגליים ואכיפה בררנית ועייפה. כולי תקווה שלכל הפחות מועצת העיתונות תעשה את תפקידה ביתר שאת וביתר עז כמצופה ממנה, וכפי שהוכיחה בעברה" סיכם צדיקוב.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום