החלו נסיעות מבחן של הרכבת החשמלית בין אשקלון לאשדוד

התקדמות בעבודות חישמול הקו לאשקלון • השרה רגב: חשמול קווי רכבת ישראל – צעד נוסף בשיפור איכות התחבורה הציבורית והנגשתה לכל יישוב בארץ • עם השלמת הפרויקט יוכלו מיליוני אזרחים ליהנות מתחבורה מסילתית מהירה וזמינה יותר מכל מקום לכל מקום, בנסיעה שקטה וללא זיהום אוויר

רכב ותחבורה 9.2.2021 | 15:28

רכבת חשמלית חדשה בנמל המבורג בדרכה לישראל צילום: רכבת ישראל

 
אבן דרך משמעותית בחשמול רשת הרכבות. רכבת ישראל מתקדמת במרץ להשלמת חישמול קו הנגב המערבי וטבעת השרון, והחלה בביצוע נסיעות מבחן חשמליות בקטע מסילה שבין אשקלון ואשדוד (פלשת). שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי מדובר בציון דרך משמעותי לקראת השלמת פריסת התשתית החשמלית בקטע נוסף ומשמעותי, לאחר שהושלמה התשתית החשמלית בקו המהיר לירושלים, ומסילות האיילון עד להרצליה”.

קו אשקלון-הרצליה הוא קו הרכבות החשמלי השני בישראל שיפעל, אחרי הקו המהיר בין תל הרצליה וירושלים. הקו החדש יאפשר לקלוט ולהפעיל את הקרונועים החשמליים החדשים מדגם DDEMU של חברת סימנס, שעבורם מוקם מתחם תחזוקה מתקדם באשקלון.

הקרונועים החשמליים החדשים מצטיינים בנסיעה שקטה וללא פליטת מזהמים, ויחליפו את קטרי הדיזל הישנים. הגעתם לארץ ממשיכה את מגמת ההתחדשות של הציוד הנייד ברכבת (קטרים וקרונות).

משרד התחבורה האיץ בשנה האחרונה את עבודות חשמול הרכבת, במטרה לקדם לוחות הזמנים להפעלת שירות חשמלי מהיר ומתקדם במרבית קווי הנוסעים.

השרה רגב ציינה כי חשמול הרכבת הוא אחד הפרויקטים המרכזיים שמקדם משרדה בימים אלה, במטרה לשפר את השירות לנוסעי התחבורה הציבורית, ולאפשר להם נסיעה מהירה, בטוחה ושקטה יותר. “הרכבות החשמליות חוסכות זמן וכסף, יש בהן פחות בעיות ותקלות, ופגיעתן בסביבה זניחה ביותר. כך אנו מצליחים לספק לציבור הנוסעים שירות אמין יותר וטוב יותר”, הוסיפה שרת התחבורה.

השרה רגב הדגישה כי מהלך זה יממש את חזונה לחבר את הארץ ולספק חופש תנועה וצדק תחבורתי לתושבי הפריפריה. “אני רואה במשרד התחבורה משרד חברתי, המאפשר לכל אחד ואחת את החופש המלא לבחור את מקום המגורים, הלימודים והעבודה, תוך נגישות תחבורתית מירבית ביניהם. בקרוב, יוכלו גם תושבי הדרום לעלות על רכבת חשמלית מתקדמת ולהגיע במהירות ובנוחות לכל מקום במרכז הארץ, תוך שמירה על איכות הסביבה ודיוק בלוחות הזמנים”, אמרה השרה רגב.

בנסיעות המבחן מבוצעות בדיקות תפעוליות שונות, לקראת הפעלתו המסחרית של הקו החשמלי בין אשקלון, אשדוד, ראשל”צ, ת”א, בני ברק, פ”ת, ראש העין, כפ”ס, הוד השרון, רעננה והרצליה, המתוכננת לרבעון השלישי של 2021. עם פתיחתו, יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה ברכבות חשמליות חדישות, מהירות וירוקות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום