בכותרת הראשית של 'הטיימס': הגר"ח קנייבסקי

הוא 'נסיך התורה' של ישראל, אבל בעיני חלקם, 'הוא מלך הקורונה'. כך מציג ה'ניו יורק טיימס', אחד העיתונים המשפיעים בעולם את הגר"ח קנייבסקי בכותרת הראשית שלו. דבר נדיר לכשעצמו | הכתב מציין, "מעולם לא נותן ראיונות ובקושי ראה את נוכחותי" | ומה תפקידו של יענקי

יענקי פרבר | חרדים 31.1.2021 | 07:06

הגר"ח קנייבסקי הערב בכפרות צילום: שוקי לרר

ה'ניו יורק טיימס' מפתיע בכתבה מקיפה על שר התורה הגר"ח קנייבסקי ולא זו בלבד. העיתון מיקם את הכתבה בעמוד הראשון שלו, דבר מאד נדיר, אך אחרי שדברי הגר"ח הובאו בכל כלי התקשורת הישראלים, גם בחו"ל לא נשארו מאחור.

ה'טיימס' מתאר בכתבה כי "עוזריו הקרובים ביותר סבורים כי אינו יודע את שמו של ראש ממשלת ישראל. הוא לומד את התורה במשך 17 שעות ביום, עם זאת, למרות ניתוקו לכאורה מחיי העולם, הרב קנייבסקי הפך לאחד התושבים השנויים במחלוקת בישראל כיום".

בעיתון מציגים את שר התורה כ"המנהיג הרוחני של מאות אלפי יהודים חרדים, נמצא במרכז המתיחות סביב נגיף הקורונה בין המיינסטרים הישראלי למיעוט החרדי ההולך וגדל".

"לאורך המגפה התנגשו הרשויות עם החרדים במיוחד בגלל סירובם לסגור את בתי ספר או להגביל אירועים דתיים, עימותים דומים התרחשו באזור ניו יורק".

ה'טיימס', אחד העיתונים הנפוצים בעולם, מציין כי הגר"ח לא שעה בתחילה להוראות הממשלה לסגור את מוסדות החינוך, אך בהמשך הורה על סגירה. כתב העיתון שביקר בביתו של הרב, מציין כי הרב יושב ולומד ומתעלם מהרעש סביבו, "הוא מעולם לא נותן ראיונות ובקושי ראה את נוכחותי, והביט בי רק בקצרה כדי לתת את הברכה הקצרה שהוא מעניק לרוב המבקרים".

"הוא מאמין שהתורה מחזיקה את העולם, אומר יעקב קנייבסקי, נכדו בן ה-31 והמתווך הראשי של הרב עם העולם החיצון". מתאר הכתב, "בלי לימוד תורה אין לנו שום סיבה לחיות. זה כתוב בתנ"ך אם תפסיק ללמוד, העולם יתמוטט".

ה'טיימס' מציין עוד כי "מכיוון שהרב כבד שמיעה, השאלות מועברות על ידי נכדיו, שצועקים לאוזן של הרב ובעת הצורך מסבירים את השאלות ומבהירים את התשובות הקצרות של סבא".

עוד צוין, כי בחודש דצמבר נתן הגר"ח את ברכתו לחיסון, זמן לא רב לאחר שהתאושש מהנגיף בעצמו. "בימים האחרונים הוא גינה קבוצה של צעירים חרדים שהתעמתו עם שוטרים שניסו לאכוף את התקנות", מציין הכתב.

"התפקיד הדומיננטי של יענקי בחייו של סבו, הביא לתהיות בציבור, לגבי מי באמת הממונה, והאם הרב קנייבסקי ערני מספיק בכדי לשפוט עניינים בעלי חשיבות לאומית", כך מציין ה'טיימס'. "המבקרים טוענים כי הנכד שולט, מי יכול ולא יכול להגיע לסבא - אפילו לראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוענקה הזכות לדבר ישירות עם הרב קנייבסקי" נאמר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום