המפקח נגד השחיתות: "רוסיה באמת מפחדת מהפגנות פרו נבלאני"

ידיד קרוב של מתנגד הקרמלין האמיץ אלכסיי נבלני, אמר לאתר DW כי המפגינים הגיעו בגלל מעצרו "הבלתי חוקי" עם שובו של מתנגד פוטין - נבלאני לרוסיה בשבוע שעבר. והגילויים על האחוזה לחופי הים השחור של פוטין

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.1.2021 | 10:13

מתוך האינסטגרם שלו צילום: אלכסיי נבלני

בכירים בסביבת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לחוצים מהיקף ההפגנות הארציות ביום שבת אז נעצרו כ-3000 בני אדם, כך אמר אחד מחבריו הקרובים לאתר DW ביום ראשון.

כזכור יריבו של פוטין, שנעצר עם חזרתו לרוסיה פרסם תחקיר על אחוזת פאר לחופי הים השחור. נבלני אמר לתומכיו כי הנכס האדיר שייך לפוטין ונקנה באמצעות "שוחד מהגדולים בהיסטוריה". נבלני טוען כי האחוזה שווה 1.35 מיליארד דולר, והשטח מסביבה גדול פי 39 מנסיכות מונאקו.

"הם באמת מפחדים", אמר ולדימיר אשורקוב, מנהל הקרן למלחמה בשחיתות, בהתייחס למספר הגבוה של מעצרם של יותר מ-3,000 איש.

כשנשאל מדוע אנשים רבים כל כך מוכנים להסתכן במעצר, אמר: "ראשית זה היה מעצר לא חוקי בסוף השבוע שעבר בשובו מהחלמה של חמישה חודשים בגרמניה שם קיבל טיפול בגין הרעלה כמעט קטלנית באוגוסט האחרון".

הגורם הנוסף, אמר אשורקוב, היה שחרורו של התחקיר שחשף את פוטין ואת שחיתותו בדמות אחוזה של מיליארד אירו בדרום רוסיה.

בתגובה להפגנות הגדולות ברחבי רוסיה יום קודם לכן, דובר ראש הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר לטלוויזיה הרוסית כי "מעט אנשים" השתתפו בהפגנות.

הדובר פסקוב האשים גם את שגרירות ארה"ב במוסקבה בהתערבות עקיפה ב"עניינינו הפנימיים", לאחר שפקידים אמריקאים הוציאו אזהרת בטיחות לאמריקנים שנמצאים ברוסיה לקראת ההפגנות. "כמובן, הפרסומים הללו אינם הולמים", אמר פסקוב, לאחר שמשרד החוץ הרוסי אמר כי שגריר ארה"ב יוזמן ל"הסביר את עצמו".

תומכיו של נבאלני אמרו כי 40,000 השתתפו במחאה במוסקבה. אך כאמור הערכות המשטרה היו נמוכות בהרבה.

כזכור נבלני נעצר בשובו לרוסיה מגרמניה בסוף השבוע שעבר, לאחר שהוא הורעל על ידי הרוסים, הוא ניצל בזכות טיפול רפואי בגרמניה.

על נבלני הוטל עונש מאסר של 30 יום בגין הפרת עונש על תנאי שנגזר עליו בשנת 2014 באשמת שחיתות, נבלני טוען כי האישומים הללו מונעים פוליטית.

האיחוד האירופי גינה את המעצרים ההמוניים של המפגינים ואת פעולות הרשויות הרוסיות ביום שבת. ממשלת בריטניה קראה לממשלת רוסיה "לכבד את התחייבויותיה הבינלאומיות בנושא זכויות אדם" ולשחרר את המפגינים שעוכבו. ארה"ב, האיחוד האירופי, צרפת וקנדה לחצו על רוסיה לשחרר את נבלני, בריסל גם הטילה סנקציות על רוסיה בגלל מעצרו של נבלני.

כזכור נבלני הוטס לברלין באוגוסט האחרון לצורך טיפול רפואי חירום לאחר שהורעל באמצעות גז נוביצ'וק. נבלני, מקווה להצליח בבחירות לפרלמנט בספטמבר השנה, הוא מתמודד עם שלושה תיקים פליליים אחרים, כולם הוגשו נגדו ממניעים פוליטיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום