'העדה' במכתב: אמהות לילדים נאבקים על חייהם

בבד"ץ 'העדה החרדית' יוצאים במכתב חריג בו הם קוראים להתחזק בתפילה ובלימוד התורה וכן שלא להפר את מנהג ירושלים בנושא כלי שיר בחתונות ובאירועים. "אלפי מקרים ובהם קשים ביותר, ביניהם נשים צעירות אמהות לילדים, ואף ילדי תשב"ר הנאבקים על חייהם ומצפים לרחמי שמים מרובים"

משה ויסברג | חרדים 25.1.2021 | 10:24

הצצה לארגון חסדי עמרם לחולי קורונה חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בד"צ ה'עדה החרדית' בירושלים יצא במכתב חיזוק לא שגרתי בעקבות המצב הקשה והעלייה בתחלואה ביהנם נשים מאושפזות בבתי חולים וקוראים לשמור על הבריאות ולהתחזק . 

תחת הכותרת "עננו העונה בעת צרה" כותבים בבד"צ 'העדה' "המצב זועק לרחמי שמים, לתפלה ותחנונים, כל לבב דוי וכל ראש לחולי ומחדרים אימה, מקרוב ומרחוק שומעים שמועות מכאיבות על ריבוי חולים רח"ל במכה מהלכת, השי"ת יאמר לצרותינו די".

רבני העדה החרדית מספרים כי שמעו על נתוני החולים "בכאב וזעזוע גדול שמענו היום מהעסקנים החשובים רו"מ ארגון 'חסדי עמרם' המתמסרים בהצלת נפשות, על אלפי מקרים ובהם קשים ביותר, ביניהם נשים צעירות אמהות לילדים, ואף ילדי תשב"ר הנאבקים על חייהם ומצפים לרחמי שמים מרובים".

"בשעה זו ובמצב קשה זה אין מן הצורך לעורר את לבות בני ישראל לזעוק ולהריע, ועל כל אחד ואחד לבדוק ולפשפש בדקי לבבו וביתו, להתחזק בג' עמודי העולם בתורה עבודה וצדקה, לנצל את הזמן ללימוד התורה כאו"א כפי יכולתו ובפרט תלמידי תשב"ר בחורי הישיבות ואברכי הכוללים, לבל יחסר מתכונת לימודם ככל האפשר. ולהרבות בצדקה וחסד בגוף ובממון לדאוג לאחב"י הזקוקים לעזרה וסיוע. להתחזק בקדושה וצניעות ולהתבדל מכלים המכלים מנפש ועד בשר אשר בעת כזאת היצה"ר טומן רשת להפיל חללים ח"ו, וכמובן ופשוט להתחזק באמונת אומן הבורא ומנהיג ומידו הכל".

"וגם על זה ידאבו הלבבות על הריסת התורה והקדושה והשבת, ועל רדיפת הדת המתחולל בחוצות קריה ע"י השלטונות וזרועותיהם השונות, אשר גמרו אומר להרוס ולכלות עד היסוד רח"ל זממם בל תפק".

רבני 'העדה' כותבים כי יש להתחזק "וכבר הזכרנו בתחילת התקופה, וביותר יש להתחזק עתה בכל יום ויום לומר סדר אבינו מלכינו אחרי תפלת שחרית, וג' קפי' תהילים בכוונה אחר תפלת מנחה ובפרט בבתי הת"ת ישיבות וכוללים, ובאמירת סדר הקרבנות פיטום הקטורת בכוונה (ואח"כ יאמרו פסוק אתה סתר לי ג"פ כמ"ש היעב"ץ בסידורו לימים כאלו)ואחריה תפלת רבון העולמים המופיע במעמדות, ולהשתדל באמירת מאה ברכות בכוונה, וביותר יש לנו לשאת עין לתפלת תשב"ר המבטלים גזירות קשות ולשון רכה תשב"ר גר"ם, עד שישמעו בקרוב על השתפרות המצב".

בנוסף קוראים להתחזק בנושא מנהג ירושלים שלא לזמר בכלי שיר בחתונות ואף לא בסיומים ושמחות אחרות: "אף גם זאת יש להתחזק שלא להקל חלילה בשמירת התקנה שתקנו בפעיה"ק ת"ו שלא לזמר בכלי זמר בשמחת נישואין גם לא במצווה טאנץ חוץ מכלי התוף שהתירו, ולהשתדל גם לא בשמחת שבע ברכות  ותנאים וכדו' ואף לא באמתלאות של סיומים ושמחות אחרות המצורפות לשמחת שבע ברכות וכדו', שאיסור כלי זמר תנו אז לבטל מגפה והצליח בס"ד".

"כמובן ופשוט ואין מן הצורך להזהיר שמי שיש לו חשש הדבקות החולי יישאר בביתו, וישמור על בריאותו ובריאות סביבתו שלא יגיעו לידי חולי וסכנה חלילה".

את מכתבם מסיימים "ומשמי מעל יקבלו את קול זעקתינו ואנקתינו להסיר הנגף, ולהחיש רפו"ש לחולי ישראל והבריאים יתמידו בבריאותם ולא יחלו ח"ו, ונזכה שמתוך צרה ימציאנו פדות ורווחה, ובעגלא ובזמן קריב נזכה לגאולה וישועה קרובה בביאת גוא"צ בב"א. ובאעה"ח בצפיה לרחמי שמים המרובים ולישועתן ושמחתן של ישראל, היום אור י"ב שבט תשפ"א הביד"צ דפעיה"ק ת"ו". 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום