בד"ה: החסיד בירך 'שהכל' ונפטר מדום לב

בבני ברק הלך לעולמו לאחר דום לב פתאומי הרה"ח רבי יעקב ישראל לייפר ז"ל שהיה משכים ומעריב לבתי כנסיות. נכדו סופד לו: "קיבל דום לב באמצע שתיית כוס מים. ככה, בירך 'שהכל' והסתלק מאיתנו"

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 25.1.2021 | 10:01

רבי יעקב ישראל לייפר ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: סמוך לחצות לילה הלך לעולמו בפתע פתאום הרה"ח רבי יעקב ישראל לייפר ז"ל מחסידי נדבורנה, לאחר דום לב שעבר בביתו בבני ברק והוא בן 73 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד ברומניה בז' אייר תש"ז לאביו ר' ישכר בער לייפער ז"ל מצאצאי בית נדבורנה, ולאמו מרת יהודית ע"ה. 

כשעלה לארץ הקודש למד בבחרותו בישיבת 'בית יוסף צבי דושינסקיא' בירושלים, ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת אסתר שתחי' בתו של הרב יצחק ביקסנשפנר ז"ל.

כל חייו היה ירא שמים ומדקדק בהלכה שלא פספס אף תפילה בנץ החמה, בשנותיו האחרונות אז חלה ונחלש. לפרנסתו עבד בבנק הפועלים במשך שלושים שנה. 

במשך שנים רבות ממתפללי בית מדרשו ומשומעי לקחן של בעל ה'להורות נתן' הגר"נ גשטטנר זצ"ל. במשך שנים רבות סבל ממחלות שונות והיה יוצא ובא בבתי חולים, אך למרות הכל לא איבד את התקווה.

נכדו העיתונאי ישכר זלמנוביץ מ'קול ברמה' כתב הבוקר פוסט פרידה על סבו "סבא שלי לא היה רב גדול, גם לא איש חשוב ומורם מעם ולא עטף את עצמו בסופרלטיבים מעולם. תמיד קראנו לו: "תהילים ייד", יהודי של תהילים. הוא היה יהודי אמיתי, עובד השם בתמימות ומעומק הלב. לא היו אצלו פשרות, מה שאסור אסור, קלה כחמורה. יהודי שהשאיר לנו דמות של אמת להתחקות אחריה".

"סבא היה יהודי רגיש. בוכה מכל ברכת יום הולדת, דואג לנכדים בלי סוף. אכלת? קר לך? אתה מרגיש בנוח? אלו היו הדברים שהיינו רגילים לשמוע ממנו. כשעברתי לגור לבד לפני שלושה חודשים הוא היה הראשון לוודא שלא קר לי בירושלים, שלמדתי איך לבשל לעצמי ושיש מי שנמצא שם בשבילי כשאני צריך".

"מאז שאני זוכר אותו סבא היה חולה, הסכרת והלב אכלו לו את הגוף מבפנים, כל חיינו ראינו יהודי כפות בייסורים ומקבלם באהבה. ואתמול, אחרי שנים של סבל, אחרי שני חיסונים לקורונה שעברו בשלום, הוא קיבל דום לב באמצע שתיית כוס מים. ככה, בירך 'שהכל' והסתלק מאיתנו. סבא, אתגעגע אליך מאד" סיים זלמנוביץ את דברי הפרידה. 

זכה והותיר דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי' בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים בדרכו. אחד מחתניו הוא הקברן הראשי של צה"ל, רס"מ יצחק הרטמן, מחסידי קרעטשניף ברחובות. 

מסע הלוויה הבוקר (שני) בשעה 11:00 מביתו ברחוב יגאל 5 בבני ברק דרך בית המדרש אשלג ברחוב שד"ל 4, ובשעה 13:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום