הכנסת תאשר העלאת קנסות וסגירת מוסדות בצו

כשמערכת הבחירות מדשדשת והסקרים לא מחמיאים, נתניהו והח"כים החרדים יוצאי להרפתקה מסוכנת, כאשר מליאת הכנסת צפויה לאשר מחר את חוק העלאת הקנסות על מוסדות שיפתחו בניגוד להנחיות וכן מי שיקיים התקהלויות מעל למותר

ארי קלמן | פוליטי 24.1.2021 | 23:35

נתניהו/החרדים/גנץ צילום: צלמי פלאש 90

בעוד ראשי הסיעות החרדיות השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וחבר הכנסת משה גפני, שומרים על שתיקה ומסרבים לפעול מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ולמנוע את החקיקה כפי שעשו עד כה בסגרים הקודמים, הכנסת אמורה לאשר מחר (שני) בקריאה ראשונה את החוק כנגד פתיחת מוסדות החינוך על כל ענפיהם.

במסגרת החוק, מוסד שיפתח בניגוד להנחיות או אדם שיקיים טקס דתי הכולל חתונה או תפילה מעל 10 איש בשטח הפתוח מסתכן בקנס של 10,000 שקלים.

בנוסף, על פי החוק המוצע, מוסדות שיפתחו מסתכנים בצו סגירה למוסד, שעל פי ההפרה, צו הסגירה יחול בין 14 ימים ואף לתקופה ארוכה יותר, כאשר לנוכח האירועים בסוף השבוע נראה כי המשטרה לא תהסס לפעול.

בסבב הקודם לפני כחודשיים, החרדים עמדו איתנים מול החוק והבהירו פומבית כי לא יאפשרו את חקיקתו, אך כעת בסיעות החרדיות שומרים על שתיקה, אולי מתוך הערכה או ידיעה כי החוק יזכה לרוב בקריאה הראשונה וגם יתקדם לשלב החקיקה הסופי גם ללא תמיכתם.

מי שהחזיר את הנושא לסדר היום, הוא יו״ר כחול לבן השר בני גנץ, שהתנה את העברת החוק בתמיכה בהארכת הסגר, והיום שוב העלה את הנושא כתנאי לתמיכה בסגירת השמיים. מהר מאוד גם ראש הממשלה לקח את הקרדיט לעצמו כמי שמעלה את הנושא לדיון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר הערב לדיון ולהצבעה הצפויה מחר בכנסת ואמר: "אני מביא לכנסת מחר חוק הגברת הקנסות, העברתי אותו בממשלה, לא היה לנו רוב, נדע מחר אם יש לנו רוב לשלוש קריאות, אנחנו הולכים להעביר את זה, זה פשוט נכון, אגב ללא התמקדות בחרדים וללא הזנחת החרדים", התחייב.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום