הח"כים החרדים התכנסו בבני ברק: "להסיג את המשטרה מהעיר"

בגג עיריית ב"ב התכנסו הערב הח"כים מש"ס ומיהדות התורה, לצד ראש העיר רובינשטיין שקרא למשטרה "להסיג את כוחותיה מרחובות העיר" • השר ליצמן: "צריך לבדוק מי נתן את ההוראה להשתמש בנשק חם" • גפני: "עלינו לסיים את מה שקורה אצלנו ולהפסיק את מה שקורה במשטרה"

ארי קלמן | חרדים 24.1.2021 | 22:29

הכינוס בעיריית בני ברק צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

סיעות ש"ס ויהדות התורה התכנסו הערב (ראשון) לישיבה דחופה בגג עיריית בני ברק, בעקבות אירועי האלימות בסוף השבוע בעיר מצד המשטרה, כאשר בסיום דבריהם, הסתפקו נציגינו בכנסת בתגובות מילוליות בלבד מבלי שהציגו פתרון שיביא לסיום הסאגה, שנמשכת מזה שנים ארוכות, כאשר מעת לעת אנו נחרדים לשמע מקרי אלימות של שוטרים נגד הציבור החרדי.

תחילה נשא דברים, ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, שאמר: "עיריית בני ברק על כל חלקיה ושותפיה גינתה ומגנה את מקרי האלימות נגד משטרת ישראל בהוקעה חד משמעית ובכל פורום. כל מקרה אלימות נגד אדם, נגד רכוש ונגד כל גורם שהוא, הוא פשע שלא יכופר, איננו מתקבל על הדעת ולא נסכים איתו בשום צורה שהיא. האירועים האחרונים יטופלו על ידינו בכל הרבדים, בפעילות רבנית, חינוכית ובטיפול עיקש בסיוע וטיפול בנוער מתמודד. האחריות היא של ראשי הקהילות, של הנהגת העיר ומה שקשור למשטרת ישראל – קשור למשטרת ישראל ורק מה שקשור אליה".

 

לדברי ראש העיר: "ממשלת ישראל הוכיחה מאז ומעולם, כי לכל ציבור ובכל נושא מהותי מנהיגי הציבור וראשי הקהילות תורמים להרגעת הרוחות. בגלי המחאה מול הממשלה לכל אורך חודשי הקורונה בהפרות ענק. הכלה, הידברות, שיח, איפוק. ושוב איפוק. בלי נשק חם, בלי רימונים, בלי אלות ובלי פיצוץ אזרחים באלימות".

"אנו קוראים למשטרת ישראל ולשר הממונה, להתעשת. להסיג את כוחותיה מרחובות העיר ולהותיר להנהגת העיר את ניהול חיי השגרה והרגיעה של העיר כפי שזו מתנהלת עשרות שנים ללא דופי וללא אלימות", דרש רובינשטיין.

"יחד עם זאת, בכאב עצור אנו אומרים בפה מלא, כי משטרת ישראל והעומדים בראשה אשמים בקטסטרופה היזומה המתחוללת מאז ברחובות העיר מזה מספר ימים. מדובר בפעילות מתגרה, מתסיסה, חובטת ופוגענית המנהלת את תושבי העיר בבריונות חסרת תקדים ובמטרה של ענישה קולקטיבית שאין בינה ולאכיפה דבר וחצי דבר".

לדבריו, "משטרת ישראל מזרימה כוחות ענק לרחובות העיר, יוצרת משיכת קהל סקרנים אדיר, מתגוששת עם הציבור בשלהוב יצרים מיותר, במפגני ראווה ומנהלת דו קרב יזום עם נערי שוליים מוכי שיעמום של עיר במצור, כביכול בשם הסדר הציבורי".

"הדרך היחידה היא הידברות והתייחסות שוות חוק לכל תושב בעיר ככל תושב אחר במדינת ישראל. הפסיקו עם ההכללות, עם הסטריאוטיפים ועם התנהלות כוחנית. אנו מנהיגי הציבור יודעים לקחת אחריות, גדולי התורה יודעים לקחת אחריות. איננו כלי משחק ולא ניתן לאף גורם להשתמש בנו באופן כזה. אנו קוראים להשיב את הסדר הציבורי לעיר, די לעיר עם התמודדותה, אנא הרפו!". כך ראש העיר בני ברק.

יו"ר 'אגודת ישראל', שר השיכון יעקב ליצמן אמר בישיבה: "המשטרה היום התחילה להשתמש בנשק חם וזה דבר שאנחנו לא יכולים לעבור על סדר יום. שמענו שהדבר הבא שר הביטחון יפעיל את חיל האוויר לפי המצב. מי שרואה את התמונות אפילו חברי כנסת חילונים אמרו שזה היה מיותר".

ליצמן קרא לבדיקה על המקרה היום, "אנחנו חייבים שמישהו יבדוק את זה ברצינות, לא מח"ש. אנחנו דורשים מישהו חיצוני, אולי מבקר המדינה, צריך לבדוק מי השוטר שעשה את זה צריך לבדוק מי נתן את ההוראה להשתמש בנשק חם. מי שעשה את זה לא יכול לשמש יותר במשטרת ישראל".

"לא נרפה עד שהעניין הזה יתברר", הבטיח השר ליצמן, שאמר דברים דומים במקרים קודמים שהתמסמסו וירדו מסדר היום כעבור שעות או ימים, "אני חושב שכוחנו זה להיות במאוחד. כולנו באנו לכאן להביע עמדה ושיתוף פעולה של כל המפלגות ומהיום והלאה נשתדל שהמשטרה לא תשתמש יותר בדברים נוראים נגד הציבור החרדי".

עוד אמר השר ליצמן: "בתל אביב ראינו הפרות של משרד הבריאות וגם בבלפור ראינו שהיה בלאגן אבל אני קורא למשטרה לעשות חשבון נפש שימציאו לנו דוח אמיתי מי אחראי על מה שהיה כאן".

יו"ר 'דגל התורה', חה"כ משה גפני אמר בכינוס: "אנחנו צריכים לומר את הדברים מבית ומחוץ. אנחנו לא מסכימים להתנהגות המשטרה, לא יעלה על הדעת שבגלל שיש הפרה בחופי תל אביב לסגור שכונה ולירות שם פצצות ורימוני עשן ורסס כמו שעשו כאן בבני ברק בחמישי בלילה והיום. אני רוצה לראות שהמשטרה תעשה את זה ולסגור את רמת אביב ואם זה היה קורה. עם עונש קולקטיבי".

לדברי חה״כ גפני: "למעלה מ-210 אלף תושבים, אנשים שרובם ככולם שומרי חוק ושומרי סדר, בימים האחרונים זה בלתי מתקבל על הדבר. דברתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ועם דוד ביתן מפקד מחוז תל אביב והם אמרו שהם מורידים את גובה הלהבות. אפילו היום דוד ביתן כמעט הגיע לשבת עם ראש העיר. צריך לשבת ולהוריד את גובה הלהבות, רואים ילדים רצים ברחובות. ככה מחנכים את הילדים שלנו? אנחנו צודקים".

גפני אמר על אירוע שהתרחש ברחבי העיר בליל שישי, "מה המשטרה נכנסה לכאן בחמישי אחרי שהעניין נגמר שאותם בחורים הסגירו את עצמם בהוראת הרב'ה. אני קורא לחברי להפסיק את התופעה הזאת שלא מתקבלת אצלינו. לא עשינו אף פעם דבר כזה. אנחנו רוצים להתמודד עם תפילה, אנחנו שומרים מכל משמר על זה שאנשים לא ידביקו ולא ידבקו ומתפללים שהמגפה תעלם".

גפני הביא את דברי שר התורה הגר"ח קנייבסקי וסיפר, "שאלתי את מרן שר התורה מה להגיד לפני הכינוס והוא אמר שאגיד בשמו: שצריך להפסיק עם ההפגנות האלה והוא אומר שהוא קורא למשטרת ישראל להפסיק עם הדברים הנוראים שהם עושים לתושבי בני ברק הלא עוול בכפם. מה הם הפכו להיות שעירים לעזאזל של שוטרים חמומי מוח. עלינו לסיים את מה שקורה אצלנו ולהפסיק את מה שקורה במשטרה".

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב נאם גם הוא בכינוס הסיעות החרדיות בבני ברק ואמר: "מה שראינו בימים האחרונים בעיר זו אלימות חסרת רסן, שימוש באש חיה מול תושבים אנחנו קוראים לשר הבט"פ ולרה"מ למצות את הדין ולשנות השיטה הזו, ממתי המשטרה מתנקמת באזרחים?! היה לי שיחות רבות עם שר הבט"פ, כוונת השר לשיתוף פעולה ולהפסקת האלימות, הציבור החרדי לא מעוניין בשום חיכוך עם שלטון החוק, תפקיד המשטרה הוא לשמור את החוק ולא להפר את החוק".

סגן שר החינוך, מאיר פרוש אמר בכינוס: "אין מצב שיזרקו רימונים בשטח בנוי עם אוכלוסיה, במגזר הערבי זה לא קורה. אם זו הדרך אנחנו נדע גם להסיק את המסקנות". לדבריו, "בסבב הראשון של המגיפה המשטרה זרקה רימון הלם במאה שערים ואז אמרתי שזה לא היה קורה במקום אחר. גם ביום חמישי ניסיתי להרגיע את הרוחות ולחבר בין ראשי המוסדות במקום למשטרה, אך כנראה שהמשטרה לא רצתה להגיע לרגיעה במקום".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום