באופן רשמי: נפתחה שגרירות ישראל באבו דאבי

שגרירות ישראל באבו דאבי החלה לפעול באופן רשמי עם הגעת הממונה על הנציגות, איתן נאה. עד מציאת מבנה הקבע, תפעל השגרירות ממשרדים זמניים, שייחנכו בימים הקרובים. זהו צעד נוסף ביישום הסכם השלום בין ישראל לבין האמירויות, שנחתם בוושינגטון ב-15 לספטמבר

אהרן מילר | מדיני 24.1.2021 | 19:44

שחרית באבו דאבי צילום: באדיבות המצלם

מהסכמים למעשים: היום (ראשון) נפתחה באופן רשמי שגרירות ישראל באבו דאבי, עם הגעת הממונה על הנציגות, איתן נאה לאיחוד האמירויות, בכך מקבלים הסכמי אברהם ביטוי מעשי בשטח.

שגרירות ישראל במדינת איחוד האמירויות הערביות תקדם את מכלול היחסים בין המדינות בכל המישורים ותרחיב את הקשרים עם הממשל האמירתי , כמו גם גופים כלכליים והסקטור הפרטי, גורמי אקדמיה, תקשורת ועוד.

השגרירות תפעל לקידום אינטרסיה של מדנת ישראל ותעמוד לרשותם של אזרחיה. כאשר כאמור עד מציאת מבנה הקבע, השגרירות תפעל ממשרדים זמניים, שיחנכו בימים הקרובים. זהו צעד נוסף ביישום הסכם השלום בין ישראל לבין האמירויות, שנחתם בוושינגטון ב-15 לספטמבר ולשורת ההסכמים, שנחתמו מאז.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר על פתיחת השגרירות: "אני מאחל הצלחה לאיתן נאה ולכל צוות השגרירות בצעדיהם הראשונים, שהם פוסעים בשמה של מדינת ישראל באבו דאבי. משרד החוץ ממשיך להוביל את יישום הסכמי השלום והנורמליזציה במפרץ ולקדם את מעמדה הבינ"ל של ישראל. פתיחת הנציגות תאפשר הרחבת הקשרים הבילטראליים בין ישראל לאמירויות ליישום מירבי ומהיר של הפוטנציאל הטמון ביחסים אלו. אני מבקש להודות ליורש העצר השיח' מחמד בן זאיד ולעמיתי וידידי שר החוץ השיח' עבדאללה בן זאיד על מנהיגות ועל הכנסת האורחים כלפי נציגינו".

עוד הוסיף שר החוץ אשכנזי ובירך גם על החלטת ממשלת האמירויות מהיום לפתוח שגרירות בישראל: ״מדובר בהחלטה חשובה שתביא לקידום הקשרים החמים בין המדינות ובין העמים. אנחנו מצפים לקבל את נציגי האמירויות בארץ בהקדם״.

יצוין, כי בימים הקרובים צפויים להיפתח משרד הקישור הישראלי ברבאט והקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. זאת בנוסף לשגרירות ישראל במנאמה - בחרין שכבר פועלת מזה מספר שבועות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום