אבל ברמת השרון: ה'מורי' מנשה צוברי הלך לעולמו

בחייהם ובמותם לא נפרדו: ה'מורי' המפורסם מרמת השרון רבי מנשה צוברי זצ"ל נפטר שבועיים לאחר רעייתו מרת שמחה ע"ה. 'בחדרי חרדים' פסע במשעולי חייו של רבי מנשה זצ"ל שלימד דורות של ילדים והכינם לבר המצווה ללא תשלום

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 24.1.2021 | 15:21

המורי מנשה צוברי זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב הלך לעולמו הצדיק מרמת השרון - ה'מורי' המפורסם רבי מנשה צוברי זצ"ל מפארי עדת קודש תימן שנסתלק לבית עולמו לאחר זיהום חמור, והוא בן 92 בפטירתו.

ל'כל רגע' נודע כי רבי מנשה קיבל את החיסון השני אך דלקת שהסתבכה עם זיהום חמור הביאו להידרדרות במצבו והוא נפטר לבית עולמו.

רק לפני שבועיים נפטרה עליו רעייתו מרת שמחה ע"ה והשניים בחייהם ובמותם לא נפרדו - היום כאמור נפטר רבי מנשה למגינת לב בני משפחתו המורחבת.

המנוח ז"ל יליד תימן, עלה ארצה בשנת 1949 והגיע בצעירותו למעברת רמת השרון. למחייתו עבד בחקלאות במשך 14 שנה.  לאחר מכן שימש כאב הבית של ביה"ס "רוטברג", ולאחר מכן בביה"ס "אור השחר" ברמת השרון.

לאחר שעות עבודתו היה מלמד תורה בבית הכנסת,  ילדים בכל הגילאים למדו אצלו בתור 'מורי' והכל היה ללא כל תמורה, עד השנים האחרונות ממש היה מכין ילדים לבר המצווה שלהם ללא תשלום.

היה עוזר לזוגות נשואים שמצבם הכלכלי אינו שפיר. היה מופיע בבתי אבלים, מנחם ומעודד. מנחה ועוזר בכל מעמדי הכנסת ספר תורה לבתי כנסת.

ר' מנשה היה דמות מוכרת מאד בשכונת מורשה ברמת השרון. דורות רבים של ילדי רמת השרון גדלו על תורתו ועל ערכיו. אחד ממכריו סיפר "אצלו עזרה לזולת אינה סיסמא אלא דרך חיים, גם אם זה דורש ממנו להגיע למקומות מרוחקים".

בתעודת "יקיר רמת השרון" שהוענקה לו בשנת 2004 נכתב: "אתה אדם מיוחד שהנתינה לזולת היא עבורו דרך חיים. אתה תורם ופועל רבות למען הקהילה ולמען משפחתך".

זכה פעמיים בתואר "עובד מצטיין" ואף הוזמן לבית הנשיא לקבלת תואר "עובד מצטיין ארצי".

ברמת השרון אבלים על פטירתו, הוא היה מחסידיו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל רבה של רמת השרון שהתבטא עליו גדולות ונצורות.

הותיר אחריו עשרה ילדים, וצאצאים רבים, בין בניו הזמר ר' דוד צוברי ור' יורם צוברי מנהל אדמיניסטרטיבי בקופת חולים כללית בבני ברק.

מסע הלוויה היום אחר הצהריים בבית העלמין ברמת השרון בצומת מורשה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום