ממרחק של 350 מטר: הצלף חיסל 5 טרוריסטים בירייה אחת

צלף בריטי חיסל חמישה מחבלים של דאעש בירייה אחת במרחק של למעלה משלוש מאות מטרים. הצלף ירה לעבר מחבל שנשא על גופו מטען נפץ, ובעקבות הירייה הנפץ התפוצץ וחיסל עוד ארבעה מחבלים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.1.2021 | 14:16

אילוסטרציה צילום: unsplash

צלף בריטי ששמו לא פורסם, ירה לעבר אחד ממעוזי המחבלים בסוריה כדור בודד שפגע באחד המחבלים שהיה עם חגורת נפץ, מה שגרם לפיצוץ אדיר שהרג עוד ארבעה מחבלים אחרים, כולל מפקד בכיר של דעאש בסוריה.

הצלף בעל 20 שנות ניסיון, כיוון לעברו של מחבל שמסתבר שהיה עם חגורת נפץ בסוריה, ממרחק של כ-350 מטרים, כאשר הכדור פגע בחזהו של המחבל התפוצץ אפוד הפצצה שלו והרג אותו וארבעה אחרים, אחד מהם מפקד בכיר.

התקיפה אירעה בנובמבר האחרון במהלך משימת הריגה או לכידה של מחבלים מהמדינה האיסלאמית. כך דווחו כלי תקשורת בבריטניה, על פי הדיווח, חיילים בריטים מכוחות המיוחדים SAS עבדו עם לוחמים כורדים למציאת מחבלים האחראים להתקפות על כפרים.

הצלף השתמש ברובה קליבר בארט 50, רובה הצלפים החזק ביותר של הכוחות המיוחדים. הנשק משמש בעיקר לפגיעה ביעדים גדולים יותר כמו מטוסים, מכוניות, משאיות ומשוריינים קלים. כך שההשפעה של כדור אחד על בני אדם היא הרסנית.

צוות של הכוחות המיוחדים SAS צפה במבנה של כוחות דאעש במשך כמה ימים, אנשי הצוות ראו חמישה גברים מחבלים שעזבו את הבניין. אחד החיילים צילם את המחבל המתאבד ודיווח למפקדיו כי המחבלים הופיעו והוא קיבל זווית ירייה נקיה.

גורם צבאי אמר לתקשורת הבריטית: "התוכנית בשלב זה הייתה להפיל את המחבל המתאבד עם הירייה הראשונה ואז את המנהיג שלהם אם הם מרגישים שהם יכולים לזהות אותו, אבל התמזל מזלנו, היעד היה בטווח המרבי. הצלף התאים את עצמו לרוח, כיוון ולחץ בעדינות את ההדק, הוא חיכה שהמטרה תיפול, אבל במקום זאת הבחור התפוצץ".

"כשהאבק נעלם שכבו שם חמש גופות מפורקים, כשאתה מוריד מחבל מתאבד אתה בדרך כלל מכוון לראש, אבל הבחור הזה היה בגבול הקיצוני של יכולת הירי של הצלף ולכן הוא הלך על מרכז המסה שלו - החזה".

ה"דיילי סטאר" מדווח כי המקור בצבא הבריטי הוסיף: "המחבלים מפחדים ממוות של צלפים, אנו משתמשים במשתיקי קול אשר מקטינים את הרעש מאד, הם לא יכולים לראות אותנו או לשמוע אותנו והם יודעים שאנחנו נמצאים רק כשגופות מתחילות ליפול על הרצפה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום