בשבעה על רעייתו וה-30 על בנו: רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל 

בחייהם ובמותם לא נפרדו: לאחר שהתמוטט ביום שישי, במהלך השבת נפטר לבית עולמו הגאון החסיד רבי מנדל משי זהב זצ"ל, הסופר הנודע ומו"ל העיתון "דער אידישע שטראל" | פטירתו בעיצומם של ימי השבעה על פטירת רעייתו שרה זיסל ע"ה והשלושים על פטירת בנם משה ז"ל

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 23.1.2021 | 18:10

רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, הלך לעולמו בצהרי השבת הגאון החסיד רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל מיקירי ירושלים של מעלה, שנפטר לבית עולמו לאחר שהתמוטט בבוקר יום שישי והוא בן 84 בפטירתו. 

פטירתו בתוך ימי השבעה על רעייתו האישה החשובה והצדקנית מרת שרה זיסל משי זהב ע"ה, שנפטרה ביום שני האחרון בגיל 81 ובתוך ימי השלושים על בנו ר' משה ז"ל. 

המנוח נולד בירושלים בט"ז כסלו תרצ"ז לאביו רבי חיים דוד משי זהב זצ"ל לאמו מרת פריבה ע"ה. סביו רבי ישראל יצחק משי זהב זצ"ל, היה מקובל בירושלים ואביו רבי חיים דוד היה מפורסם כמי שרבים מגיעים לפתחו והיה מסתכל על ידיהם ויודע לומר לאנשים דברים על חייהם.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו האישה החשובה מרת שרה זיסל ע"ה, בתו של הרב החסיד רבי יוסל'ה שיינברגר ז"ל, המזכיר המיתולוגי של בד"ץ 'העדה החרדית' שנפטרה כאמור ביום שני שעבר לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה.

במשך עשרות שנים כתב עשרות ספרים והיה מו"ל ועורך העיתון "דער אידישע שטראל" רבות בשנים. הוא נודע כתלמיד חכם עצום והוציא לאור ספר בהלכות סת"ם ספר שהפך לספר יסוד בכל ענייני הסת"ם. במשך שנים אף שימש כמשגיח בישיבת אמשינוב.

היה איש חכם הרזים, דלת ביתו בשכונת בתי אונגרין בירושלים הייתה פתוחה לכל נצרך. ר' מנחם מענדל משי זהב חיבר את מאות ספרי "מנחם מענדל" בשפת היידיש.

לפני פחות מחודש שיכל את בנו ר' משה משי זהב ז"ל, שהיה תושב שכונת מעלות דפנה בירושלים ונפטר לאחר שסבל מסכרת ולפני כמה שנים נאלצו הרופאים לכרות את רגלו.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, זכה לראות בחייו לדור חמישי בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים. בנו המפורסם הוא יו"ר זק"א יהודה משי זהב. אחיו הוא המקובל רבי צבי משי זהב משכונת גבעת שאול בירושלים. 

על מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת בא) להר הזיתים שם ייטמן נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

רבי מנחם מנדל זצ"ל מברך את בנו יהודה משי זהב

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום