אבל בויז'ניץ: ר' שמואל מאיר הלך לעולמו

איש השמחה, החסיד הותיק ר' שמואל מאיר ע"ה, שהיה מגדולי חסידי ויז'ניץ הלך לעולמו. היה קשור בעבותות של אהבה לאדמו"רי בית ויז'ניץ. כך למשל מסופר כי לפני שנים אחדות הגיע האדמו"ר מישראל לבקרו בבית חולים בארה"ב, כעבור שעה קלה הוא נצפה מגיע לאירוע שהרבי משתתף בו והסביר שהרבי העניק לו כוחות להתאושש

יענקי פרבר | ברוך דיין האמת 21.1.2021 | 08:03

ר' שמואל מאיר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

מארה"ב מגיע הבשורה המרה על אודות פטירתו של איש השמחה, תמים המעלות הרב שמואל מאיר ע"ה, שנסתלק לאחר שנות יסורים קשים ומרים שקיבל באהבה ובשמחה.

הרה"ח ר' שמואל ז"ל זכה לחביבות יתירה אצל האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זיע"א אשר קירבו עד מאוד כל השנים, אותו ואת אחיו הרה"ח ר' לייבל ע"ה. אחר הסתלקות ה'אמרי חיים', התקשר בקשר אמיץ אל בנו האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זיע"א, אשר כמים פנים לפנים גם מאתו זכה לקרבה יתירה, כן זכה להארת פנים מיוחדת אצל האדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זצ"ל ממונסי.

עם הסתלקותו של בעל ה'ישועות משה', המשיך והתקשר בקשר אמיץ אל בנו הגדול האדמו"ר מויז'ניץ, אשר היה עבורו כל חיותו. מכריו מספרים שלא עבר חצי שעה בחייו, שלא היה מתעניין בשלום הרבי, אשר אהבו והעריצו.

לפני שנים אחדות במסגרת ביקור שערך האדמו"ר בארה"ב, הוא הגיע לביקור חולים אצל ר' שמואל, ששכב בבית הרפואה, כעבור שעה קלה מהביקור הופיע ר' שמואל באירוע שהרבי השתתף בו. לפליאת הנוכחים, הרי לפני שעה שכב במיטתו והאיך כבר השתחרר?, שמואל ענה ואמר לנוכחים, "הרבי העניק לי חיות דקדושה וכעת יש לי כח להמשיך בסדר היום כבימי קדם".

הוא אהב את כל מצוות התורה ובפרט מצוות שיש בהן שמחה, ולכן הידר במיוחד בקישוט סוכתו ברוב פאר והדר עם קישוטים נפלאים ונהדרים, כאשר אין ילד תושב בורו פארק שלא ביקר בסוכתו. כן אהב מאוד את חג הפורים והיה מהדר בלבושו, וזכור לטוב כאשר חגג את ימי הפורים בצל רבו האדמו"ר מויז'ניץ, נהג לעלות על השולחן לרקד ולשמח כאחד מפרחי החסידים על אף גילו המבוגר.

בתקופה האחרונה נחלש ואמש נאסף אל עמיו בבית הרפואה בעיירת מונסי בניו יורק, שם אושפז בתקופה האחרונה.

הותיר אחריו את בנו הרה"ח ר' שם טוב מאיר, מחשובי חסידי ויז'ניץ בעיר אשדוד.

ת.נ.צ.ב.ה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום