היועץ מסכם וחושף: היו עוד 8 מדינות על הפרק

בחודשים האחרונים פעל צוות מצומצם מאוד של ממשל טראמפ, בניסיון לרקום את ההסכמים בין ישראל למדינות ערב. בארבעה מקרים – המגעים הבשילו להסכמים של ממש, אבל בריאיון ל'כאן 11', חושף אחד מיועציו הבכירים של השגריר דייוויד פרידמן, שהיו עוד שמונה מדינות שעמן נוהלו המגעים

יענקי פרבר | מדיני 21.1.2021 | 07:59

אריה לייטסטון צילום: מתוך שידורי כאן 11

מה דעתכם על 12 הסכמי שלום? יועצו הבכיר של שגריר ארה"ב בישראל, אריה לייטסטון, מספר על המגעים שהתנהלו מול מדינות נוספות בדרך לנורמליזציה. ומסתבר שכדי לדעת עם מי יבוצע ההסכם הבא, אפשר היה פשוט לשאול את הגננת של בתו.

בראיון מסכם, מספר אריה לייטסטון, יועצו של דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, עד אתמול, על ‏מאחורי הקלעים של הסכמי הנורמליזציה, כמי שהיה חבר בצוות השיחות לנירמול היחסים בין ישראל למדינות נוספות באיזור, על הטיסות החשאיות של החודשים האחרונים.

בראיון לעמיחי שטיין ב'כאן 11', מדבר אריה לייטסטון על הסכמי השלום שהגיעו אלינו בהפתעה, הוא מגלה טפח ומכסה טפחיים. כך למשל הוא מספר כי נוהלו מגעים עם עוד שמונה מדינות לפחות שלא הבשילו לכדי הסכם חתום.

בתוך כך, ממשל ביידן החדש הודיע כי הדיפלומט דן סמית' יהיה שר החוץ בפועל עד למינויו של טוני בלינקן כשר החוץ.

עמיחי שטיין מדווח כי המינוי הזמני מעניין במיוחד, כי מי שהיה צריך להתמנות לתפקיד היה דיוויד הייל, הבכיר יותר מסמית' מבחינת דרגה, אך מכיוון שהיה מקורב לשר החוץ הקודם מייק פומפאו, באופן חריג דילגו מעליו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום