השגריר היוצא הגיע להיפרד מהכותל המערבי ואמר 'מזמור לתודה'

שגריר ארה"ב בישראל היוצא דיויד פרידמן הגיע להיפרד מתפקידו בכותל המערבי, הוא אמר "מזמור לתודה" אל מול אבני הכותל המערבי וציין כי ירושלים היתה כל הזמן על ראש שמחתו לכל אורך תפקידו וכי הוא מאוד שמח על ההישגים שהיה לו בכהונתו עבור ישראל וירושלים 

אהרן מילר | מדיני 20.1.2021 | 22:18

באדיבות המצלם צילום: שגריר ארה"ב נפרד מתפקידו בביקור בכותל

כחלק מחילופי השלטון בארצות הברית, עם עזיבת הנשיא שכיהן עד הצהריים בתפקיד, דונלד טראמפ, עת פינה את מקומו לשלטונו של ג'ו ביידן, מתחלפים גם השגרירים המוצבים במדינות השונות.

הערב (רביעי), הגיעו שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן ורעייתו, אל הכותל המערבי לציון סיום כהונתו כשאליו מתלווה רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ורעייתו, ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל, מרדכי (סולי) אליאב.

שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן אמר "מזמור לתודה" אל מול אבני הכותל המערבי וציין כי ירושלים היתה כל הזמן על ראש שמחתו לכל אורך תפקידו וכי הוא מאוד שמח על ההישגים שהיה לו בכהונתו עבור ישראל וירושלים ועל הביקורים הרשמיים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס ברחבת הכותל המערבי.

השגריר הוסיף ואמר כי: "החלק המרגש בתפקידו היה לבוא בכל שנה, ככהן לברכת הכוהנים המסורתית ברחבת הכותל המערבי וכי הוא מתכוון להמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

כזכור, עם הגעתו לישראל של שגריר ארה"ב בישראל, לפני כארבע שנים, הוא נסע היישר לתפילה ברחבת הכותל המערבי. היום, השגריר סיים את כהונתו באותו מקום קדוש. תוך שהגר"ש רבינוביץ, נושא דברי פרידה. ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי הוסיף וחשף בפני השגריר את החשיפות האחרונות במנהרות הכותל המערבי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוסיף והודה אף הוא לשגריר היוצא על פועלו הרב למען העיר ירושלים ותושביה, יד ביד עם נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ. "התרומה הרבה שלכם לעיר תישאר איתנו לדורי דורות" אמר ליאון.

בתוך כך נרשמה הערב 'מיני-דרמה' ברשת החברתית 'טוויטר', כאשר חשבון הטוויטר הרשמי של שגריר ארצות הברית בישראל שינה את שמו 'משגריר ארצות הברית בישראל' ל'שגריר ארצות הברית בישראל, הגדה המערבית ועזה', כך על פי אבחנתו של כתב התאגיד עמיחי שטיין.

המוזר הוא שזמן קצר לאחר מכן שונתה חזרה הכותרת, ובשגרירות הבהירו כי: "לא מדובר על שינוי מדיניות ולא אינדקציה לשינוי כלשהו צפוי בעתיד".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום