ר' חיים מחשובי וותיקי כולל פוניבז' נפטר מקורונה

הרב חיים חבקין זצ"ל, מחשובי וותיקי אברכי כולל פוניבז' ואדם מיוחד ונעים הליכות, שכל חייו דבק במרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, הלך לעולמו בגיל 74, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 20.1.2021 | 19:06

צילום: pexales

ברוך דיין האמת: בבית החולים נפטר לבית עולמו הרה"ג רבי חיים חבקין זצ"ל, מחשובי וותיקי אברכי כולל פוניבז' עשרות בשנים, לאחר שנדבק בנגיף בקורונה והוא בן 74 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד באוסטריה, בד' שבט תש"ז, לאביו ר' זלמן חבקין ז"ל ולאמו מרת יפה שיינא ע"ה.

בבחרותו הגיע ללמוד בהיכלה של ישיבת פוניבז' בבני ברק, שם דבק מרגע כניסתו לישיבה במרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל ומאז לא זז ממנו לרגע וכמים פנים אל פנים, זכה לקרבה יתירה מראש הישיבה זצ"ל, שכאמור חיבבו בצורה מיוחדת.

פעם סיפר המנוח, כי כאשר בא להזמין את מרן הרב שך זצ"ל לסידור קידושין לחתונתו, אמר לו הרב שך "מה אתה צריך אותי תכבד אחרים?", אמר לו הרב חבקין, "בלי אבא אני לא הולך לחופה" וכך הרגיש כל חייו שהרב שך היה אביו.

לאחר נישואיו המשיך להתגורר בבני ברק וקבע את מקום מגוריו בשכונת רמת אלחנן, שם היה לאחד מחשובי השכונה, לצד המשך לימודו בכולל פוניבז', ונחשב עד יומו האחרון מחשובי האברכים החשובים, שישבו ולמדו כל העת עד לימיו האחרונים ממש אז נדבק בקורונה.

במסגרת שיעורי משניות שהיה מוסר מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בהיכל כולל פוניבז', בתפקידו כראש הכולל, היה הרב חבקין מסיעו ברכבו הלוך ושוב לחזון איש 5.

בכולל פוניבז' נפרדים מהרב חבקין לאחר שהתפללו לרפואתו כל העת ומספרים על איש מיוחד ומורם מעם, נעים הליכות שלא התבלט אף פעם והיה דבק ברבותיו. 

בשכונת רמת אלחנן מקום מגוריו היה מיוזמי מניין ותיקין בשכונה ומעולם לא פספס תפילת שחרית בותיקין.

זכה והותיר אחריו את בניו ובתו, נכדים ונכדות, הממשיכים את דרכו.

מסע הלוויה הערב בשעה 20:30 מביתו ברחוב סמטת החייל 1 בשכונת רמת אלחנן בבני ברק, לבית החיים, שם ייטמן.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום