נדחה ערעורו של הנהג שמחק את משפחת עטר

ביהמ"ש העליון דחה היום את ערעורו של לורן אנקרי, אשר גרם בנהיגתו קלת הדעת למותם של שמונת בני משפחת עטר ע"ה באחת התאונות המחרידות אשר ידעה המדינה בעשור האחרון והותיר על כנו את העונש שנגזר עליו - 10 שנות מאסר

קובי ברקת | חדשות בארץ 19.1.2021 | 22:54

משפחת עטר מפסגות שנספתה בתאונה צילום: זק"א; באדיבות המשפחה

לאחר הליך משפטי מורכב בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את ערעורו של לורן אנקרי, אשר גרם בנהיגתו קלת הדעת לאחת התאונות הקשות, אשר ידעה המדינה בעשור האחרון והותיר על כנו את העונש שנגזר עליו - 10 שנות מאסר.

כזכור, לפני שנה הרשיע בית המשפט את אנקרי וגזר עליו 10 שנות מאסר. כמו כן, הורה בית המשפט על פסילת רישיון הנהיגה של הנאשם ל-22 שנים והטיל פיצוי למשפחת עטר בסך של 150,000 שקלים.

הנאשם הודה והורשע בביצוע 8 עבירות הריגה בקלות דעת של שמונת בני משפחת עטר מהיישוב פסגות, בתאונה דרכים שהתרחשה בכביש 90 ביום כ"א חשוון תשע"ט. המשפחה שנסעה בכביש 90 בדרכה לטיול במסגרת יום השבתון שהיה באותו היום בגלל הבחירות לרשויות המקומיות, נהרגו בתאונה מחרידה, עת התנגש בהם הנאשם אנקרי. הרכב התלקח ולדאבון לב כל בני המשפחה נספו.

הורים וששת ילדיהם: יריב בן ה-45, שושי בת ה-47, וילדיהם; יעקב ישראל בן ה-12, עטרת בת ה-11, איילה בת ה-9, מוריה בת ה-7, ידיד בן ה-5 ואביגיל בת ה-3.

עו"ד עמית גינת מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ציין בשלב הטיעונים לעונש, כי "הנאשם גדע באחת את חייהם של שמונה אנשים, בני משפחת עטר והאחריות לגרימת התאונה רובצת כל כולה לפתחו של הנאשם, אשר באופן מודע, כאשר בגופו סם מסוכן, נטל סיכון לגרימת התוצאה הקטלנית, עת ביצע עקיפה בדרך שאינה פנויה".

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע, כי הימצאותו של סם בגופו של הנאשם היא נסיבה לחומרה, וכן קבע כי "יש מקום לצבור את העונשים בגין כל המעשים אף שלא מדובר בצבירה מלאה".

שופט בית המשפט המחוזי דניאל בן טולילה, ציין בגזר הדין, כי תאונות אינן קורות, אלא נגרמות, וכי לא נדרש רבות על מנת שנהיגה שגרתית תהפוך ברגע אחד של טעות בשיקול דעת לתאונה קטלנית.

"מי אשר חוטא פעם אחר פעם בעבירות מהירות ועבירות תעבורה אחרות מסכנות חיים מגדיל את ההסתברות כי הסיכון בסופם של דברים יתממש, כפי שהתרחש במקרה שלפנינו", נכתב בגזר הדין.  

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום