תרחיש האימים שיוצג לשרים: גל תחלואה קטלני באזור פסח

הקורונה פה בשביל להישאר: מודל מטריד שיוצג מחר לשרים חוזה גל תחלואה קשה במיוחד בחודשים מרץ-אפריל בעקבות המוטציה הבריטית שמתפשטת בארץ • המוטציה עשויה להחליף את הנגיף הקיים וכלל החולים יחלו בה • ואיך זה ישפיע על היציאה מהסגר? וגם, האם הבחירות יידחו

קובי בורנשטיין | בריאות 18.1.2021 | 20:56

מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

למרות הסגר המקיף ונתוני ההתחסנות לקורונה משביעי הרצון, תרחיש האימים שיוצג מחר לשרים חוזה כי למרות הכל נראה בישראל גל תחלואה גדול וקשה - אף יותר מהגלים האחרונים, בחודשים מרץ-אפריל - כך מדווח ירון אברהם בחדשות 12.

על פי הדיווח, במודל שיוצג לשרים יובא כי גם אם הקורונה תחלוף, המוטציה - שמתפשטת במהירות שיא, עלולה להתפשט בארץ ולמעשה להחליף את הנגיף הקיים וכל החולים יחלו בה.

בעקבות כך צפוי גל תחלואה קשה מאוד באביב, ייתכן ואף קשה מקודמיו. גם המודל של פרופ' ערן סגל מצביע על כך שבאמצע מרץ עלולים להיות בישראל 8,000 מאומתים ביום ו-400 חולים קשה. 

בביקור שערך במתחם החיסונים בבית שמש אמר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מחר נקיים את ישיבת הממשלה בנושא הקורונה. המוטציה משתוללת בעולם ומדינות אחרות מדברות על סגר עד אפריל. זה לא המצב אצלנו, אך יכול להיות שנידרש לתקופה קצרה מוגבלת נוספת. בכל מקרה לא נאריך את הסגר ליותר משבועיים". שר הבריאות יולי אדלשטיין גיבה את נתניהו והוסיף כי "אין ברירה אחרת".

נציין, כי בתדריך לכתבים החרדים שהעביר הערב פרויקטור הקורונה לציבור החרדי רוני נומה הוא דיווח כי נכון להיום, נראה שבמגזר החרדי ישנה מגמת התייצבות בבלימה, וכי "תוך 48-72 שעות נדע אם זה מוביל לירידה או שנראה עלייה מחדש".

לדבריו, מתוך 5,616 מאומתים ביממה האחרונה, 1,661 הם מהמגזר החרדי. כ-30% מסך התחלואה היומית. ממוצע החולים החרדי בשבוע שעבר עמד על 34% מכלל החולים. במגזר החרדי ישנן 22.1% בדיקות חיוביות לעומת 9.2% במגזר הכללי. הוא ציין כי 11 אחוזים מהמאושפזים - המונים בערך 120 חולים, הינם חרדים. עם זאת, רבים מהמגזר מבקשים להתאשפז באשפוז קהילתי ואינם מדווחים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום