מנהל המחלקה זועק בכאב: "אנחנו קורסים"

"בניגוד לגלי הקורונה הראשונים, 1 ו-2, הרי בגל הקורונה הנוכחי, הסבלנות של הציבור בארץ פקעה", כך אומר מנהל מחלקת הקורונה בביה"ח 'השרון' שמוסיף על הצוות: "ישנה עייפות החומר והחוסר בכוח אדם ובאמצעים ניכר"

קובי בורנשטיין | בריאות 17.1.2021 | 23:26

מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

"לעומסים ולשחיקה הפיזית והנפשית יש מחיר כבד, ואת זה הציבור לא מבין", כך אומר ד"ר דרור דיקר, נציג האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית קורונה בבי"ח השרון, יממה לאחר מותו הטראגי של משה חרזי לאחר שמכונת ההנשמה שלו התנתקה.

"כשמדברים על קריסה, אנחנו לא מתכוונים למבנים, אלא לקריסה נפשית ופיזית של צוותים רפואיים. הטרגדיה באיכלוב נוראה, והיא קשה בראש ובראשונה למשפחה, אבל חשבו מה חש הצוות הרפואי בבית החולים. עם איזה תחושות קשות הוא מסתובב", הוסיף ד"ר דיקר.

לדבריו, "בניגוד לגלי הקורונה הראשונים, 1 ו- 2, הרי בגל הקורונה הנוכחי, הסבלנות של הציבור בארץ פקעה. הכעס הגדול על התחלואה הגואה, על טעויות שנעשות לאורך הדרך בניהול המגיפה, על ציבורים לא ממושמעים. הכעסים מגיעים גם אלינו, ומופנים כלפינו - צוותי המחלקות הפנימיות קורונה ומחלקות אחרות, שבהן יש מטופלים בנגיף. מצד אחד יש בנו העוצמות להתמודד עם גלי התחלואה ועם הקשיים המרובים, מצטיינים ברמת שרידות גבוהה ודבקים בקודים האתיים שמנחים אותנו ברפואה, מצד שני, ישנה עייפות החומר והחוסר בכוח אדם ובאמצעים ניכר".

לדבריו: "טעויות אנוש קורות בסביבה שבה יש לחץ ועומס. בסביבה בה הצוות שחוק. אנחנו חווים פטירות רבות, אובדן חיי אדם. מצבים רגשיים קשים. אנחנו זו החזית. אני קורא לציבור להימנע ממשפטי שדה ובשם חבריי הרופאים הפנימאים, מבקש להפעיל מידה של הבנה וסובלנות".

נזכיר כי אתמול (מוצ"ש) דווח כי משה חרזי בן ה-47 שאושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב, נפטר במהלך השבת, לאחר שמכונת ההנשמה אליה היה מחובר התנתקה. על פי הדיווח, הוא היה מחובר למכונת הנשמה בעקבות החמרה במצבו, ובשל טעות היא התנתקה למספר דקות. בבית החולים לא שמו לב לכך בעקבות העומס הרב על הצוות הרפואי והוא הלך לעולמו. 

פרויקטור הקורונה לשעבר ומנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, התראיין הערב למהדורה המרכזית בחדשות 13 ולקח אחריות על מותו של משה חרזי ז"ל. "אני מנהל בית החולים, אני לוקח אחריות מלאה על האירוע, זה קורע לב".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום