בצל המחדל באיכילוב: מנהלי בתי החולים הציבוריים הקימו מאהל מחאה

שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושה בתי החולים בנצרת, הקימו הבוקר מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על קריסת בתי החולים. והזהירו: "ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים בבירת ישראל"

אהרן מילר | בריאות 17.1.2021 | 22:09

אהל המחאה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החזית של מדינת ישראל מופקרת: בשיא ההתפרצות של הגל השלישי של נגיף הקורונה הקימו הבוקר (ראשון) 7 מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת, מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על קריסת בתי החולים.

מנכ״ל הדסה הפרופסור זאב רוטשטיין הסביר את הקמת המאהל: ״החזית של מדינת ישראל שמאפשרת לה לתפקד מופקרת.  אנחנו רוצים לתת את הלב והנשמה למטופלים שלנו, אבל אין לנו את המשאבים.  הלב שלי מתכווץ בגלל שלא אוכל לתת תרופה לחולה שנמצא בחדר המיון. אנחנו  מרגישים מושפלים, בתי חולים מסוג ב׳.״

מנכ"ל שערי צדק הפרופסור עפר מרין הוסיף אף הוא ותקף: "במשך 30 שנה טיפלתי באלפים רבים של מנותחי לב, פצועי טראומה, טיפלתי במדי צה״ל במשלחות צה״ל ברחבי העולם. אם יש יום אחד בקריירה שאשמח למחוק - זה היום הזה. אחרי חצי שנה של בקשות חוזרות ונשנות למשרד האוצר, ושום דבר לא קורה, אנחנו עומדים בבושת פנים פה".

"אני פונה לראש הממשלה ולשר באוצר - בואו תפרקו איתנו את האוהל הזה, שנחזור למטופלים שלנו. עד שהדבר הזה לא ייפתר  נמשיך לשבת פה יום אחרי יום. בצער רב ביום רביעי נצטרך לעבור למתכונת חירום״ הוסיף מרין.

מנהל בית החולים 'מעייני הישועה', שלמה רוטשילד נאם אף הוא ואמר: "אין לנו אבא ואין לנו אמא. אנחנו לא יודעים אין לשלם לספקים ולעובדים שלנו בסוף החודש.  אין עם מי לדבר במשרד האוצר. ומה אנחנו מבקשים? שאמבולנס יוכל להיכנס ביום רביעי להדסה או שערי צדק, ולא לנסוע למרכז.  אנחנו דורשים פתרון למען חולי ישראל.  ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות, תעצרו את האבסורד הזה".

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת הפרופסור, פהד חכים תקף בנאומו: "כל המדינה רעדה בעקבות פטירתו של החולה באיכילוב אתמול. זה יכול לקרוא בכל אחד מבתי החולים שלנו. בתי החולים שלנו לא מסוגלים לנשום יותר. איפה ראש הממשלה? איפה שר האוצר? איפה שר הבריאות? תתביישו!".

עוד תקף חכים: "אני קורא לשר באוצר, בוא תחצה את הכביש, תיכנס איתנו עכשיו למו״מ מיידי. 20 אחוז מהמיטות במדינה מקבלים שירות אצלנו - 2 מיליון תושבים. ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים בבירת ישראל.  גררתם אותנו לזה, אדוני שר האוצר אתה אחראי על זה, אתה אחראי להתמוטטותם 7 בתי חולים".

מנכ"ל בית החולים לניאדו, נדב חן, חידד אף הוא את הטענות: "ראש הממשלה, שרי האוצר והבריאות צריכים להתבייש במצב הזה. לא אנחנו. אין לנו אפשרות יותר לטפל במטופלים שלנו. הגיעו מים עד נפש. זו הזדמנות אחרונה להציל את בתי בחולים, אנחנו לא רוצים להיות פה. האזרחים של ירושלים, נתניה, בני ברק ונצרת שווים כמו כל אזרחי המדינה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום