מנכ"ל ביה"ח: עדיין לא הגענו לשיא הגל השלישי

תוצאות הסגר עדיין לא נראות בשטח ובתי החולים לא עומדים בעומס. מוקדם יותר דווח כי בשל עומסי התחלואה, המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע החל לקלוט חולים מבתי חולים אחרים

אהרן מילר | בריאות 17.1.2021 | 22:14

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה צילום: דוברות ביה"ח

שבוע וחצי אל תוך הסגר המהודק, והתוצאות לא נראות בשטח. בתי החולים לא עומדים בעומס החולים הנקלטים בשעריהן, ומוקדם והיום (ראשון) דווח כי בשל עומסי התחלואה, המרכז הרפואי סורוקה בדרום החל לקלוט חולים מבתי חולים אחרים.

בבית החולים הדרומי דיווחו, כי במרכז הרפואי מאושפזים נכון להבוקר 54 חולי קורונה בשלוש מחלקות: היחידה לטיפול נמרץ קורונה, בה מאושפזים 14 חולים, בהם 12 מונשמים, ו-2 מחוברים למכשיר אקמו. מחלקת קורונה א', בה מאושפזים 19 חולים, ומחלקת קורונה ב', בה מאושפזים 20 חולים.

עוד דווח כי בשבוע החולף טופלו במיונים הנשימתיים בסורוקה כ-350 מטופלים, ובוצעו מעל 16,000 בדיקות לאבחון קורונה – מהן כ-8% היו חיוביות, מה שמהווה עלייה בהשוואה לשבועות קודמים.

מנהל המרכז הרפואי סורוקה, ד"ר שלומי קודש אמר עם פרסום הנתונים: ״אנו נמצאים בעיצומו של גל שלישי של תחלואת קורונה, ואני חושש שעדיין לא הגענו לשיאו. לאור עומסי האשפוז של חולי קורונה בישראל, החל  וויסות שניוני מבתי חולים אחרים לסורוקה, בדומה לוויסות שהתבצע בשיאו של הגל השני של התחלואה״.

מוסיף ד״ר קודש: "לצד השמחה מבשורת החיסונים החשובה אני קורא לכלל הציבור להמשיך ולשמור על ערנות, להקפיד על ההנחיות, לעטות מסכה גם לאחר החיסון, לשמור מרחק פיזי ולהימנע מהתקהלויות".

בתוך כך דווח היום כי 7 מנהלי בתי החולים הציבוריים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת, הקימו הבוקר מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על קריסת בתי החולים. תוך שהם מזהירים: "ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים בבירת ישראל".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום