גדעון סער חושש מחפרפרת ואילץ את בכירי המטה לעבור פוליגרף

'תקווה חדשה' מעלה הילוך לקראת הבחירות, לצורך כך נדרשו עובדי המטה לעבור פוליגרף, ובמקביל נשכרו 4 יועצים אסטרטגיים אמריקניים. שייסדו את 'פרוייקט לינקולן', שנועד להביא להפסדו של טראמפ. הם פעלו נגדו בקמפיין מתוחכם ואכזרי אותו הם מייבאים כעת לישראל

אהרן מילר | פוליטי 17.1.2021 | 22:47

גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ימים ספורים לאחר העריקה של זאב אלקין מהליכוד אל עבר התקווה החדשה של סער, התראיין השר לשיתוף פעולה אזורי חבר הכנסת אופיר אקוניס ל'חדשות 13', וחשף איך התנהל אלקין בזמן כהונתו כחבר כנסת מטעם קדימה: "הוא היה מגיע למצודת זאב (משרדי הליכוד) או לחדרו של יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ומספר לו מה קורה בקדימה".

בביתו החדש מפלגת 'תקווה החדשה' בהובלתו של גדעון סער, מפחדים כנראה מפעולה דומה של אלקין עצמו או של עובדים אחרים, ועל פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', דרש גדעון סער מעובדי מטה הבחירות של 'תקווה חדשה' לעבור בדיקת פוליגרף, ובנוסף בדיקת גרפולוגיה, על מנת לבחון את אמינותם.

על פי הדיווח, עובדי המטה הביעו זעם על הדרישה להיבדק גרפולוגית ופוליגרפית, לטענתם זה לא משהו שסוכם עמם, ומדובר בהפתעה גמורה.

יצוין, כי סער דורש את בדיקת הפוליגרף לא רק מעובדי המטה הזוטרים אלא גם מאלו הבכירים דורש סער כי יתייצבו לבדיקת הפוליגרף.

בתוך כך, דיווח הערב עמית סגל ב'חדשות 12' כי גדעון סער שכר את שירותיהם של ארבעה יועצים אסטרטגיים אמריקניים. הארבעה, סטיב שמידט, סטיוארט סטיבנס ריד גלן וריק וילסון, הם יועצים רפובליקניים שעבדו בעבר עם בוש הבן, מקיין, רומני ושוורצנגר.

סגל חידד וכתב: "עד כאן סטנדרטי, אבל בבחירות האחרונות הם ייסדו את 'פרוייקט לינקולן', שנועד להביא להפסדו של טראמפ. הם פעלו נגדו בקמפיין מתוחכם ואכזרי כדי לשכנע רפובליקנים שהנשיא הרפובליקני לא מייצג יותר אותם ואת ערכיהם. זה בדיוק מה שסער מנסה לעשות בבחירות האלה".

ממפלגת 'תקווה חדשה' מסרו בתגובה לחשיפת דבר הפוליגרף: "מדובר בחלק מסטנדרט העבודה המקובל בעת קבלת עובדים בקמפיין תקווה חדשה, כמו בכל ארגון שמקפיד על אבטחת מידע הדוקה".

"מערכות הבחירות האחרונות מאופיינות בפרסומים רבים של הדלפות מתוך שיחות פנימיות במטות של מפלגות רבות. אחת בולטת היא כחול לבן, שם פעלו לכל אורך הדרך לנסות ולמגר את תופעת ההדלפות, בין היתר באמצעות שכירת שירותיהן של חברות ריגול עסקי ושימוש בבדיקות פוליגרף" הוסיפו ב'תקווה חדשה'.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום