במשרד הבריאות נכנעו: נחשף ההסכם בין מדינת ישראל לחברת פייזר

הצדדים להסכם עם חברת פייזר מייצרת החיסונים, סיכמו כי הנתונים שיימסרו על ידי רשויות הבריאות במדינת ישראל לחברת פייזר יישמרו לכל הפחות 15 שנים, והנתונים יפולחו ויילמדו על ידי הרשויות בישראל ונציגי פייזר יחדיו שיפגשו כל שבוע בוועידה אינטרנטית מיוחדת, בה יעקבו אחרי התקדמות הפרויקט ושיעור הצלחתו

אהרן מילר | בריאות 17.1.2021 | 21:16

חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון חשפו הערב (ראשון) במשרד הבריאות את ההסכם המלא סין מדינת ישראל לבין חברת פייזר והיקף מאגר המידע שיועבר לחברת התרופות, כאשר החלקים העסקיים בהסכם הושחרו והוסתרו מהציבור, כאשר הסכם זה סלל את הדרך להגעתם של מיליוני חיסונים לישראל.

מעיון בפרטי ההסכם עולה כי בין מדינת ישראל לחברת פייזר הוסכם כי יועברו נתונים שימדדו את בסיס הנתונים האפידמיולוגיים לאור השימוש בחיסוני החברה, כמו גם מעקב אחר מועד ההתקדמות וההיווצרות של 'חיסון עדר', כך על פי הדיווח ב'חדשות 13'.

עוד דווח כי הצדדים להסכם סיכמו כי הנתונים שיימסרו על ידי רשויות הבריאות במדינת ישראל לחברת פייזר ישמרו לכל הפחות 15 שנים, והנתונים יפולחו ויילמדו על ידי הרשויות בישראל ונציגי פייזר יחדיו.

גם על הזכות לפרסם מאמרי מסקנות בכתבי העת המדעיים הוסכם בהסכם, ובאם אכן יפורסמו מאמרים לאור הנתונים שייאספו בישראל. הקרדיט יינתן לחברת פייזר ולרשויות הבריאות בישראל יחד.

נציגי משרד הבריאות ונציגי חברת פייזר כך סוכם, ייפגשו כל שבוע בוועידה אינטרנטית מיוחדת, בה יעקבו אחרי התקדמות הפרויקט ושיעור הצלחתו.

עוד הוסכם כי בנוסף לחיסונים תסייע פייזר לרשויות הבריאות בישראל באמצעות יועצים ומומחים למחלות זיהומיות וחיסונים.

עוד דווח כי בניגוד לפרסומים ולחששות אין בהסכם סעיפים המאפשרים פגיעה בפרטיות המטופלים. ומדובר בשיתוף פעולה נקודתי עם החברה.

כזכור, בשבוע שעבר חשפו בכירים במשרד הבריאות בחדשות 13 כי כחלק מההסכם בין חברת פייזר לישראל, סוכם כי משרד הבריאות הבטיח לחסן את האוכלוסייה בעיקר בחיסוני פייזר ולא במודרנה. עם זאת, צוין, ייתכן שלא מדובר בהכרח בהחלטה מקצועית, אלא בכורח הנסיבות, לאחר שמודרנה סירבה להקדים משלוחים. גורמים בין-לאומיים מסרו כי מדובר בהסכמה שקטה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למנכ"ל פייזר, אתו כבר התפתחה סוג של ידידות.

ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון, עו״ד אריאל ברזילי אמר עם פרסום הנתונים: ״חיסון האזרחים מבורך, אך הכרחי לשמור על שקיפות מרבית בנושא ואף להגביר את שיתוף הציבור כדי להבטיח את הצלחתו של מבצע החיסונים. אנו מברכים את משרד הבריאות על העלאת ההסכם לאתר. נלמד אותו ונמשיך לעמוד על המשמר״.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום