למרות ההגבלות והחיסונים - מספר החולים והנפטרים צפוי לזנק

למרות שנכנסנו ליומו התשיעי של הסגר השלישי "המלא והמהודק", התחלואה עדיין לא יורדת בניגוד לסגרים הקודמים ולצד מעל שני מיליון מחוסנים, כולם מדברים על הארכת הסגר מפני זינוק נוסף שצפוי במנין החולים והנפטרים | הפרופ' ממכון ויצמן מעריך כי הארכת הסגר לא תועיל

קובי בורנשטיין | בריאות 17.1.2021 | 21:50

מחלקת קורונה בביה"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד חמישה ימים בדיוק צפוי לפוג תוקפו של הסגר השלישי והמחמיר, ועד אז צפויים להתחסן למעלה מ-2.5 מיליון איש במנה הראשונה ולמעלה מ-700 אלף איש במנה השנייה. עם זאת, למרות הכל נדמה כי המצב הקשה לא צפוי להשתנות בקרוב.

חוקר מכון ויצמן פרופסור ערן סגל שיגר מצגת לשרי הממשלה וממנה עלה כי גם אחרי שהסגר יוארך בשבוע, מספר המאומתים היומי יישאר גבוהה יחסית, ומספר הנדבקים היומי יעמוד בין 7,000 ל-8,000 איש ביום ויהיו כ-900 חולים קשה. גם מספר הנפטרים - שזינק בסגר הנוכחי, צפוי להמשיך ולעלות חלילה.

ביום רביעי צפויה הממשלה להתכנס במטרה לדון בהארכת הסגר בשבוע נוסף. שרי כחול לבן וחברי המפלגות החרדיות צפויים להתנגד למהלך.

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בראיון ל-ynet כי "בכל העולם אנחנו בשינוי של המחלה, המחלה הופכת להיות הרבה יותר מדבקת, לא יותר מסוכנת, אבל מתפשטת הרבה יותר. לכן כל העולם בסגרים ולכן גם קשה מאוד להוריד את המספרים. כי מה שחשבנו שהיה מוריד בעבר את המספרים מול הווירוס הרגיל, מול המוטציה הבריטית הרבה יותר קשה. עכשיו, אנחנו יודעים שהמוטציה הבריטית נמצאת כבר בישראל במספרים משמעותיים. ולכן אני חושב שהאירוע הוא כל כך מורכב, כל כך קשה, ולכן גם יכול להיות כמו בתחילת הדברים שנאלץ להמשיך לעוד שבוע סגר".

בראיון לרשת ב' אמר הבוקר (ראשון) פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש כי לאור החשש ממוטציות והתפשטותן בארץ,  "אנחנו עובדים לחייב כל אחד שעולה למטוס מחו"ל לבצע בדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה לישראל". עם זאת, ישנן בעיות חוקיות בהצעה, כגון היכולת לחייב תושב ישראלי המעוניין לשוב לביתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחף לאשר את ההצעה.

גורמים במשרד הבריאות אומרים שהדבר ההכרחי כרגע הוא לסגור את נמל התעופה בן גוריון לחלוטין, ואף מנסים לקדם הצבעה טלפונית בנושא כבר בימים הקרובים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום