זעזוע: ראש עיריית חריש דורש להעביר חוק לפתיחת המרכולים

כעס ואכזבה בקרב תושביה החרדים של חריש לנוכח הצהרתו של ראש העיר שיביא לאישור המועצה את חוק המרכולים לפתיחת עסקים בשבת | לפני מספר שבועות קיימו התושבים קבלת שבת המונית ברחובה של עיר | ראש העיר מצדו מתגונן: "יש תושבים שרוצים לקנות מזון בשבת"

ארי קלמן | חדשות בארץ 14.1.2021 | 07:32

חריש צילום: פלאש 90

סוער בעיר חריש: יצחק קשת, ראש עיריית חריש הקים קואליציית שמאל והולך לתושביה החרדיים של העיר על הראש, תוך סגירת דילים עם הקבוצות האנטי דתיות בעיר. ועכשיו על המוקד, צביונה של העיר שמלכתחילה יועדה עבור ציבור שומרי תורה ומצוות.

הרחוב החרדי בחריש מזועזע מהתנהלותו של ראש העיר המקדם בניגוד לדעתם של רבני העיר, פתיחת עסקים בשבתות ושינוי הסטטוס קוו בעיר, הרבנים מצדם מצהירים: "לא נסכים לשום פשרה, השבת היא אבן יסוד של העם היהודי".

למרות שהוא חובש כיפה ומצהיר על היותו שומר תורה ומצוות, מקדם כאמור ראש העיר את חוק המרכולים בעיר ואף כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כל הסוגיות הבוערות על השולחן. הגיע הזמן לספר שאנחנו בשיאו של תהליך עומק לגיבוש קווי מסגרת ברורים של המרחב הציבורי בשבת בחריש. אני עמל על כך רבות ומוביל את התהליך ביחד עם חברי מועצת העיר. הגענו כבר להסכמות ולהכרעות בחלק מהנושאים שמטרידים את תושבי חריש בעניין השבת, ואני מקווה שבקרוב מאוד נהיה אנשי בשורה ונציג לפניכם את העקרונות המוסכמים".

"כולנו עדים לכך שמתחילה להיווצר מתיחות בין חילונים ודתיים בחריש. בשלב הזה ניתן בהחלט למנוע הידרדרות ולהחזיר את השדים לבקבוק. אני מפציר בכולם: אל תיגררו לפרובוקציות ולשיח המפלג שקיצונים מנסים להוביל אותנו אליו. בקרוב מאוד ננהל את המרחב הציבורי בשבת בהתאם לעקרונות יסוד מוסכמים, והוא לא יהיה פרוץ לכל יוזמה או גחמה של אף אחד" הוסיף קשת.

גורם חרדי ששוחח עם 'כל רגע' אמר בזעם, "ראש העיר טוען כי הוא קיבל את אישורו של הגר"ש בעדני למהלך, זה לא יכול להיות, הרב בשום צורה לא יאשר לפתוח חנויות בשבת. הציגו לו מצג שווא".

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב הגיע לעיר לפני כשבועיים ונועד עם כלל רבני העיר מכל החוגים, תחילה נועד ביחידות עם המרא דאתרא הגאון הרב שמואל דוד רייסנר, השניים דנו בהרחבה על נושאי הדת בעיר ולאחר מכן קיים מפגש משותף עם כלל רבני הקהילות במקום. מקלב שמע מהם את הדאגה לאופייה של העיר והמאבק על צביון המקום.

יצוין, כי לפני מספר שבועות התקיימה ברחובה של עיר קבלת שבת המונית בהשתתפות כלל קהילות שומרי התורה והמצוות בעיר חריש, כמחאה נגד פעולותיו של ראש העיר חובש הכיפה, המאפשרות את דריסת השבת בעיר הצפונית.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום