תוך 48 שעות: פייסבוק וטוויטר הפסידו עשרות מיליארדי דולרים

מה שהתחיל כמחאה בעקבות חסימת חשבון הטוויטר של הנשיא האמריקאי היוצא דונלד טראמפ, זולג גם אל פייסבוק וואטסאפ שמניותיהן בפסידו ביומים האחרונים עשרות מיליארדי דולרים

קובי בורנשטיין | חדשות בעולם 13.1.2021 | 18:13

סרג' אטל, פלאש 90

מגמת הרשתות החברתיות עומדת בפני שינוי? ענקית הרשתות פייסבוק הפסידה 60 מיליארד דולר ב-48 שלאחר ההכרזה על שיתוף הווטסאפ עם חשבונות הפייסבוק.

הרשת החברתית טוויטר חווה נפילה קשה אף היא בעקבות החסימה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מה שרבים רואים כסתימת פיות. בתוך 48 שעות הפסידה החברה 7 מיליארד דולר והמניה שלה נפלה ב-10%.

ויש גם מרוויחות. כזכור, ביום חמישי האחרון הודיע איל ההון אילון מאסק ל-42 מיליוני עוקביו כי הוא עובר לאפליקציית סיגנל והמליץ גם להם לעשות זאת. הודעתו של מאסק יחד עם הודעת וואטסאפ על שינוי המדיניות, הביאו לעשרות מיליוני משתמשים חדשים בסיגנל.

מאסק הוא לא היחיד שהמליץ לנטוש את וואטספ ולעבור לסיגנל. רשות התחרות הישראלית, השייכת למשרד הכלכלה, כבר החליטה להפסיק את פעילותה בוואטסאפ ולעבור לסיגנל. פרופסור ענת בן דוד מהאוניברסיטה הפתוחה, חוקרת אינטרנט ורשתות חברתיות, המליצה גם היא על מעבר, כמו גם המשפטן עו"ד חיים רביה, המתמחה באינטרנט ובסייבר, שהודיע שינטוש את וואטסאפ.

אפליקציית סיגנל

סיגנל הפכה לאפליקציה הכי מורדת בחנויות גוגל ואפל ברחבי העולם ורשמה זינק של פי 18 הורדות ביממה.

בנוסף, 25 מיליון משתמשים חדשים הצטרפו לאפליקציית המסרים טלגרם ב-72 השעות שלאחר הודעתה של ווטסאפ על שינוי המדיניות, מה שהעלה אותה ללמעלה מ-500 מיליון משתמשים - כך דיווח מייסד טלגרם פאבל דורוב בציוץ שפרסם אתמול בחשבון הטוויטר שלו.

בפרסום שכתב בערוץ הטלגרם שלו, הוא עקץ את ווטספא וכתב כי "אנשים כבר לא רוצים לוותר על הפרטיות שלהם בתמוכה לשירות חינמי. אנשים לא רוצים להיות מוחזקים כבני ערובה על ידי מונופולים טכנולוגיים שנראה כי הם חושבים שיוכלו לברוח מכל דבר כי באפליקציות שלהם יש מסה קריטית של משתתפים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום