איילת שקד נגד גדעון סער: חיבור כזה לא על הפרק

איילת שקד בכנס הישראלי לדמוקרטיה מזימה את השמועות על חבירה לגדעון סער. "היו חלק מממשלת הכישלון, אלקין והנדל היו שם שרים, סער, יפעת שאשא-ביטון והאוזר היו חלק מהקואליציה"

אהרן מילר | פוליטי 13.1.2021 | 18:16

גדעון סער צילום: עודד קרני

שרת המשפטים לשעבר, המקווה גם לכהן בתפקיד זה בעתיד, חברת הכנסת איילת שקד, השתתפה היום (רביעי) בדיון ב'מכון הישראלי לדמוקרטיה' שעסק בנושא מעמדם של חוקי יסוד, וסיפקה את משנתה הפוליטית לאור המרוץ לכנסת המתנהל בימים אלו.

בפתח דבריה התייחסה שקד למתחרה על אותה המשבצת שלה ושל בנט: "גדעון סער ומפלגתו היו חלק מממשלת הכישלון. אלקין והנדל היו שם שרים, סער, יפעת שאשא-ביטון והאוזר היו חלק מהקואליציה. האוזר הוא זה שעשה את פשרת האוזר, שזה עוד אביוז (ניצול לרעה א.מ.) בחוקי היסוד, שגרמה לזה שלמדינה לא יהיה תקציב לעוד הרבה מאוד זמן. חיבור כזה הוא לא על הפרק".

עוד אמרב שקד: "הממשלה הזו עשתה דברים איומים בחוקי היסוד, עשתה להם ממש אביוז. היה מדובר בשני אישים פוליטיים שלא מאמינים אחד לשני ובמקום פשוט לכתוב הסכם קואליציוני רגיל, הם עיגנו אותו בחוק יסוד. הכנסת הזאת, בעזרת הרוב הקואליציוני שלה, הפכה את חוקי היסוד לפלסטלינה, ואני מקווה שדברים כאלה לא יחזרו בעתיד".

"גם סעיף השריון של ממשלת החליפים ב-70 חברי כנסת, אמרתי בזמן אמת שזה דבר שאסור לעשות. אני מקווה מאוד שהקואליציה הבאה תבטל את החוק הזה" תקפה שקד, והוסיפה: "יחד עם זאת, ביהמ"ש העליון לא צריך להתערב בחוקי יסוד, אין לו סמכות לעשות זאת. מה שהכנסת והקואליציה הרעה הזו עשו הפעם - אני מקווה שהדמוקרטיה בעצמה תתקן, והכנסת והממשלה הבאה יבטלו. זה שהכנסת עשתה דבר לא נכון, לא אומר שנדרשת כאן התערבות של ביהמ"ש. אני לא חושבת שלבית המשפט יש איזושהי תבונה שאין בכנסת".

"כשרת משפטים, פרסמתי את חוק יסוד החקיקה, בו היה כתוב שכל חוק יסוד צריך לעבר ברוב של 61, אבל גם כתבתי שלביהמ"ש העליון אין סמכות לגעת בחוקי היסוד. יש לי במשרד המשפטים עוד הרבה עבודה. יש בחירה של 6 שופטים לביהמ"ש העליון בשנים הקרובות. זו הזדמנות שלא תחזור על עצמה למחנה השמרני לבסס רוב שמרני, ואני מקווה שאוכל להמשיך בזה" אמרה שרת המשפטים לשעבר לסיום.

 

 
 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום