טראמפ הגיע לסייר בגבול והזהיר את ביידן

טראמפ, הזהיר את מחליפו ג'ו ביידן, "ההדחה מסוכנת" והוסיף כי "מהלכיהם של הדמוקרטים גורמים לכעס עצום ולסכנה עצומה" | הנשיא היוצא הגיע לסיור בגבול טקסס מקסיקו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.1.2021 | 07:17

הבית הלבן/ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ נאם אתמול (שלישי) במדינת טקסס ויצא נגד החלטתה של טוויטר לחסום לצמיתות את החשבון שלו: "הם עושים טענות ענקית" והוסיף "הם מפלגים והם מראים משהו שצפיתי זמן רב".

הנשיא טראמפ דחה את הקריאות להדחתו בעקבות המהומות בשבוע שעבר בבניין הקפיטול, ואמר כי התיקון ה-25 הוא לא סכנה עבורו, אך הבטיח לרדוף את ג'ו ביידן. טראמפ לא לקח אחריות להתפרעות בוושינגטון, וסייר בבניית החומה בגבול טקסס עם מקסיקו. הנשיא היוצא ביקש לבצע שינויים בגבול שנדחו, הוא רצה שהוא ייצבע בשחור כדי לשרוף את הידיים של מי שיגע בו.

כן ביקש טראמפ להתקין על גדר הגבול קוצים קטלניים, ולהקיף אותו בתעלה מלאה בתנינים. אמנם הוא הבטיח בקמפיין הבחירות שלו ב-2016 כי מקסיקו תממן את בניית הגדר, אולם בסופו של דבר משלמי המסים האמריקניים הם אלו שמממנים את הפרויקט.

בנאום אמר טראמפ כי "הבעיה האמיתית" אינה הרטוריקה שלו, אלא הרטוריקה בה השתמשו הדמוקרטים לתיאור הפגנות ואלימות בסיאטל ובפורטלנד בקיץ.

בזמן שטראמפ שהה בטקסס, סגנו מייק פנס הבטיח למושלי המדינות כי הממשל היוצא עובד "בחריצות" עם צוות הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. הוא הודה למושלים על מנהיגותם מול נגיף הקורונה והבטיח להם "מעבר חלק".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום