בכיר ב'עוצמה יהודית': "סמוטריץ' לא הרים אפילו טלפון"

למרות שסמוטריץ' כבר עזב את 'ימינה', גורם בכיר במפלגת 'עוצמה יהודית' אומר כי סמוטריץ' אפילו לא הרים טלפון, וממה שהם מבינים הוא כלל לא מעוניין בחיבור איתם | בינתיים, סמוטריץ' אמר הבוקר כי במידה ובנט יתעשת, הוא צפוי לחזור לרשימה המאוחדת של 'ימינה'

ארי קלמן | פוליטי 12.1.2021 | 19:31

בצלאל סמוטריץ\איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שהצהיר על כך שהוא מעוניין לחבר את כל הגורמים בציונות הדתית בכל הראיונות מאז שנפרד מנפתלי בנט, על פי גורם בכיר ב'עוצמה יהודית', יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', לא מעונין בכלל באיחוד.

"סמוטריץ' לא באמת רוצה איזשהו חיבור. אם היה רוצה חיבור, היה מרים טלפון. גם סביבתו הקרובה תידרכו שהם לא רוצים את עוצמה יהודית", אומר הגורם ל'כל רגע' ומוסיף, "אני מניח שאם הוא היה הולך לבד, הוא כן היה רוצה אותנו. אי אפשר לוותר, לא על 80,000 קולות שקיבלנו במועד ב', ולא על 20,000 קולות שקיבלנו במועד ג".

"ממה שאנחנו מעריכים, בצלאל נשאר עם בנט. אנחנו מאחלים להם בהצלחה. למרות זאת, אנחנו כן מנסים ליצור איזשהו חיבור. אנחנו מקווים שנלך לאיזשהו כיוון של גוש חרדל'י-תורני-ימני, שיצליח לעבור את האחוז החסימה, כי זה הסיכוי לממשלת ימין 61", אמר הגורם במפלגה לכתבינו.

על רקע הדברים האלה, בראיון הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל, נשאל ח"כ סמוטריץ' האם הוא מתחייב לא לרוץ בכלל עם בנט: "אני לא מתחייב שום דבר. אם נפתלי יתעשת, יחזור להיות מה שאנחנו מכירים".

על האפשרות שירוץ בשותפות עם איתמר בן גביר ו'עוצמה יהודית' אמר סמוטריץ' באותו ראיון: "נחבר כמה שיותר כוחות ושותפים לרעיונות שלנו. יש ציבור רחב שמעוניין בזה, בשונה ממפלגות אחרות שמתנהגות כמו מנייה בבורסה".

על הטענה שנתניהו עומד מאחורי הפיצול, אמר: "את ההחלטות קיבלתי אך ורק מסיבה אחת - חייבת לקום ממשלת ימין לאומית", וגם עקץ את יו"ר 'ימינה' בנט: "מי שחושב שאפשר לשים הכל בצד, ולטפל בקורונה בתוך ממשלת שמאל, שיצביע לבנט".

כזכור, אתמול הודיע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על פיצול מסיעת 'ימינה' ונפתלי בנט, שהיה חלק מסיעתם במערכות הבחירות הקודמות. את הבשורה הטיל ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' בשידור חי בראיון לקרן מרציאנו ב'חדשות 12'.

לאחר ההודעה בשידור חי, מפלגת 'הציונות הדתית' פרסמה הודעה רשמית על הפיצול: "עשינו כל שביכולתנו בשבועות האחרונים למצוא קווי יסוד ערכיים משותפים, ולקבל התחייבות לא ללכת לממשלת שמאל אחרי הבחירות אלא רק לממשלה לאומית ימנית, כדי שאפשר יהיה לרוץ בשותפות".

ממפלגת 'ימינה' נמסר בתגובה על הפירוד: "סמוטריץ בחר לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום