ביטאון 'דגל התורה' במאבק נגד מחאת הימין: "אופי אלים ומתפרע"

אחרי שלושה שבועות של הפגנות בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק, עיתון 'יתד נאמן' יוצא למתקפה חריפה נגד המחאה וטוען כי מדובר מדובר באירועים בעלי "אופי אלים ומתפרע" | במאמר מערכת חריף נכתב, כי האירוע בו נהרג הנער אהוביה, היה חלק מ'התנהגות תוקפנית'.

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 12.1.2021 | 17:20

'יתד נאמן' במתקפה צילום: pixabay/פלאש 90

ביטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן', יוצא הבוקר (שלישי) למתקפה חריגה נגד מחאות אנשי הימין במהלך השבועות האחרונים, בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין. "לא דרכיהם דרכנו, ואל יהי חלקנו עמהם" - זעקה הכותרת במאמר המערכת שפורסם היום בעיתון.

כותב המאמר הסביר כי "מאורע חמור, בו קיפד את חייו צעיר אשר עמד לקראת בניין ביתו, עורר את ציבור המזדהים עמו לצאת למסע הפגנות", אותן מגדיר העיתון כ"בעלות אופי אלים ומתפרע" מאמר המערכת מביא דוגמא מכמה אירועי אלימות כלפי ערבים במהלך המחאות בירושלים. "באחת מההפגנות", נכתב, "תקפו המשתתפים במעין לינץ' רכב של נוסעים ערביים שנקלע למקום".

במקביל, העיתון מגנה את השתתפותם של חרדים במחאות האלימות, וטוען כי אנשים בעלי חזות חרדית השתתפו אף הם בתקיפה הערבים. מנגד, יש לציין, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, השתתף במחאה שהתקיימה מול משרדי מח"ש על מותו של סנדק במוצאי שבת לפני כשבוע וחצי ואף נאם במהלכה.

"משטרת ישראל היא גוף ללא שום ביקורת אמיתית", אמר פינדרוס בנאומו. פינדרוס אף הגיע לניחום אבלים בית משפחת סנדק ביישוב בת עין ביציאתו הוא קרא לחקירת המקרה ע"י גוף חיצוני. "מה שהיה שם על הכביש זה פשע שצריך להיחקר ולהיבדק ע"י גוף חיצוני, ולא ע"י מי שאמון על עצמו. זה לא קורה בשום מקום בעולם שגוף בודק את עצמו, צריך גוף חיצוני שיבדוק בדיוק מה היה שם, זה קודם כל".

בראיון בסוף השבוע ל'מקור ראשון', הסביר פינדרוס את השתתפותו במחאה ואמר כי ייתכן שהיה מדובר ב'טעות': "אחד המארגנים ביקש ממני לבוא, והחלטתי ללכת. יכול להיות שזאת הייתה טעות להגיע מבלי לשאול את גדולי ישראל". הוא הוסיף כי התנהלות המשטרה ללא בקרה זה משהו שמטריף אותי".

"אנחנו נמצאים שבועיים וחצי אחר כך, ולא יודעים איך הוא נהרג. מישהו לעזאזל יכול לבדוק מה קרה שם? הצורה הזאת שמישהו מת וכולם מגמגמים ומטייחים זה מקומם", אמר פינדרוס.


 

בבטאון 'דגל התורה' לא מסתפקים במתקפה נגד המחאות, ואף טוענים האירוע בו נהרג הנער אהוביה, היה חלק מ'התנהגות תוקפנית'. "אין אנו באים חלילה להמעיט בכאב הנורא של אבדן צעיר יהודי, אך עלינו להבהיר לעצמנו לבל נתפס לטשטוש. עלינו להזכיר לעצמנו, שהמאורע בו התרחש המקרה הנורא של התהפכות הרכב היה חלק בלתי נפרד מהתנהגות הנושאת על נס אלימות ותוקפנות".

העיתון מצטט את דברי החזון זצ"ל שכתב: "לא במעשי אלימות תושלט התורה הקדושה ומצוותיה כי דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום". במאמר המערכת הוסיף העיתון: "דווקא משום כך, אין אנו מתפלאים למה יכול מי שאינו שומר תורה, לבוא לידי שפיכות דמים.  שכן זו גם אחת הסיבות שאיננו מתיימרים להתמודד עמם בדרך האלימות".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום