המיליארדר היהודי שלדון אדלסון הלך לעולמו

מקורבו של ראש הממשלה ובעליו של 'ישראל היום' איש הימין שלדון אדלסון הלך לעולמו בגיל 87 לאחר מחלה ממושכת. רעייתו ספדה לו: "הוא היה חבר נפש, מבחינתי אין לו לחלוטין תחליף" | בנט: "עם ישראל יזכור אותו לנצח" | תולדות חייו

יענקי פרבר | חדשות בארץ 12.1.2021 | 15:27

שלדון אדלסון צילום: Miriam Alster/Flash90

שלדון גארי אדלסון הלך לעולמו, אדלסון הוא איש עסקים יהודי-אמריקאי, שהחזיק בתי מלון ובתי קזינו ברחבי העולם ובעליו של העיתון 'ישראל היום'. בנוסף אדלשון הוא בעל השליטה בעיתון מקור ראשון, ונודע כפילנתרופ שתרם מיליוני דולרים לארגונים ולמוסדות.

המגזין האמריקאי "פורבס" דירג את הונו האישי ביותר 35 מיליארד דולר. אדלסון הלך לעולמו בגיל 87, מרים אדלסון אשתו פרסמה את ההצהרה הבאה על פטירת בעלה.

"בכאב בלתי נסבל אני מודיעה על מותו של שלדון אדלסון מסיבוכים במחלה ממושכת, שלדון היה כל חיי, הוא היה השותף שלי לפילנתרופיה, אקטיביזם פוליטי ויזמות, הוא היה חבר נפש, מבחינתי אין לו לחלוטין תחליף".

"בהרפתקה המדהימה שלנו בת 32 השנים ביחד, זכיתי לחזות ביופיו של הצד הפרטי של שלדון", כתבה רעייתו. "הוא היה פטריוט אמריקאי, בוגר צבא ארה"ב שתרם ביד רחבה ללוחמים פצועים, ובכל מקום שיכול היה להסתכל על קידומה של ארצות הברית הגדולה, הוא היה גאה ביותר ביהודים שראו במדינת ישראל לא רק מימוש הבטחה היסטורית לעם ייחודי וראוי, אלא גם מתנה של הקב"ה לאנושות כולה, שלדון תמיד היה רגיש לצרכים של אחרים" הוסיפה הרעייה.

אדלסון נולד נולד בבוסטון לארתור ושרה (לבית טונקין) אדלסון. משפחת אביו הייתה ממוצא ליטאי ואמו היגרה מאנגליה וניהלה חנות למוצרי סריגה. בגיל 7 הוא החל למכור עיתונים ובגיל 12 הקים עסק למוצרי טיפוח. לאחר מספר שנים הקים עם חבריו חברה לתיירות ובין לבין הוא עבד כסוכן משכנתאות, יועץ השקעות ויועץ כספי.

בשנת 1991 הוא נישא למרים פרבשטיין-אוקסהורן, רופאה המתמחה בגמילה מסמים, ישראלית לשעבר. החתונה נערכה בטרקלין שאגאל במשכן הכנסת בירושלים, הפעם היחידה שבה נערכה חתונה במשכן הכנסת.

בשנת 2006 חברת ניוזקו שבבעלות בני הזוג רכשה 50% מהבעלות בחינמון "ישראלי" ששלמה בן צבי ייסד כמה חודשים לפני זה. בעקבות חילוקי דעות בין השניים, חלק גדול מעובדי העיתון, בראשות העורך עמוס רגב (שאותו הביא אדלסון) עזבו והצטרפו לחינמון החדש שאדלסון הקים - ישראל היום. לדברי אדלסון הצטרפותו למערך התקשורת הישראלי "לא נבעה רק ממניעי רווח, אלא גם, ואולי בעיקר, מרצוני להציע לציבור הישראלי הזדמנות לתקשורת הוגנת ומאוזנת". מיקי רוזנטל טוען שנחשף לנתונים המלמדים כי אדלסון מפסיד כ-100 מיליון ש"ח בשנה על העיתון.

ב-2014, אחרי ששלמה בן צבי נקלע לקשיים כספיים רכש אדלסון את מקור ראשון תמורת 14 מיליון ש"ח, ואת אתר החדשות של מעריב, nrg תמורת 3 מיליון ש"ח.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שלו היו יחסים אישיים עם שלדון פרסם הצהרה: "שלדון אדלסון היה פטריוט יהודי, מגדולי האוהבים של האומה היהודית ויירשם לנצח בדברי הימים של מדינת ישראל. שלדון ז"ל ולצדו מירי אשתו האוהבת, פעל יומם ולילה למען חיזוק העם היהודי בכל העולם, למען ביצור בטחון ישראל, למען גיוון הדעות בישראל, ולמען שמירה על שלמות ארץ ישראל. עם ישראל יזכור אותו לנצח. אני שולח את תנוחמי למירי ולילדיו."

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום