לאחר ההודעה: הישראלים עוזבים את וואטסאפ

אחרי שווטסאפ שבבעלות פייסבוק החלה לדרוש ממשתמשיה ברחבי הכולם לאשר את תנאי השימוש החדשים ובהם נדרש שימוש נתונים מרשת פייסבוק מיליונים בעולם נוטשים את אפליקציית המסרים הפופולרית

קובי בורנשטיין | טכנולוגיה 11.1.2021 | 17:12

ווטסאפ צילום: pixbay

וואטספ הודיעה לאחרונה ל-2 מיליארד משתמשיה, כי עליהם "לאשר את תנאי השימוש החדשים" או שחשבונם יימחק. תנאי השימוש החדשים כוללים את שיתוף המידע עם פייסבוק - מהלך שהתחיל לפני שלושה ימים - ב-8 לינואר. בעקבות כך מיליונים ברחבי העולם נוטשים את האפליקציה.

ב-2014 נרכשה ווטסאפ על ידי פייסבוק בסכום עתק של 19 מיליארד דולר. לפני מספר שבועות הודיעה פייסבוק על שינויים חדשים וככל הנראה הכוונה לכך. המטרה לכאורה, הינה הטמעה של ווטסאפ בפייסבוק כך שלא יהיה ניתן לפרק את החברות, זאת על תביעה המתנהלת בדבר חוקיות רכישת ווטסאפ ואינסטגרם על ידי פייסבוק.

בתנאי השימוש החדשים נאמר, כי "כחלק ממשפחת החברות של פייסבוק, ווטסאפ מקבלת מידע ומשתפת מידע עם משפחת החברות הזו. אנו עשויים להשתמש במידע שאנחנו מקבלים מחברות אחרות במשפחה וההפך. המהלך נועד כדי לעזור בתפעול, אספקה, שיפור, הבנה, התאמה אישית, תמיכה ושיווק השירותים שלנו וההיצע שלהם".

על פי הודעת החברה לפייסבוק לא תהיה גישה להודעות. בין המידע שישותף הין האפליקציות ניתן למצוא: מספרי טלפון, אנשי קשר השמורים בסמארטפון, שמות פרופילים, תמונות פרופיל, הודעות סטטוס ומידע כמו מתי נראו לאחרונה, מידע המשמש לדיאגונסטיקה כמו סוג המכשיר, גרסת הווטסאפ, ועוד.

עם זאת, ברחבי העולם מציינים את מדיניות הפרת הפרטיות של פייסבוק וחוששים מהמהלך החדש. ברחבי העולם ובימים האחרונים גם בישראל - ובמספרים גבוהים במיוחד, עוזבים המשתמשים את האפליקציה ועוברים למתחרה הוותיקה טלגרם או לאפליקציה המחודשת סגנל.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום