'עוקץ' סדרתי הונה ראש ישיבה מוכרת בי-ם ונעצר

תושב גבעתיים הצליח להונות באופן סדרתי אנשים ברחבי הארץ תוך שהוא מציג מצג שווא כי הוא זקוק לכסף למצבה עבור אביו, כשבמקביל הוא מבטיח תרומה נדיבה לזכרו | בין ה'נעקצים', ראש ישיבה מוכרת בירושלים | כל הפרטים

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 11.1.2021 | 15:05

אילוסטרציה צילום: pixabay

המשטרה הצליחה לעצור נוכל תושב גבעתיים, לאחר שהונה ראש ישיבה מפורסמת בירושלים במאות אלפי שקלים, תוך שהוא מבטיח תרומה נדיבה לישיבה. השיטה פעלה כך שהחשוד הגיע לישיבה בירושלים והציע תרומה גדולה למוסד לזכרו של אביו.

במהלך אותה השיחה שהתקיימה בין השניים, חייג הטלפון של החשוד ועל הקו היה, כביכול, קבלן מצבות שמבקש תשלום על המצבה המיועדת לאביו של 'התורם'. אלא, שאז פנה הנוכל לראש הישיבה והצהיר בפניו כי אין עליו כסף, וביקש ממנו הלוואה לתשלום המצבה.

ראש הישיבה שהשתכנע שמולו אדם עשיר שייתן לו תרומה ביד יפה, שילם את המצבה, אך אז הנוכל נעלם. חקירת המשטרה הביאה למעצרו של החשוד ואתמול (ראשון) הוגשה נגדו הצהרת תובע טרם כתב אישום.

מהמשטרה נמסר כי בחודשים האחרונים התנהלה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בעקבות תלונה שהוגשה בה עלה כי החשוד, בן 52 תושב גבעתיים הונה ראש ישיבה תוך שיצר מצג שווא בו ביקש להתפלל לעילוי נשמת אביו ובתמורה יתרום החשוד סכום של עשרות אלפי שקלים.

"תוך כדי פגישתם", נכתב בהודעת המשטרה, "קיבל החשוד שיחת טלפון ממנה התרשם המתלונן כי החשוד זקוק לכסף להשלמת הליך הקמת מצבה לאביו, ובשל כך התרצה והסכים להלוות סכום כספי של אלפי ש"ח מתוך הבנה כי החשוד צפוי לתרום לישיבה עצמה סכום מכובד בהמשך".

מחקירת המשטרה עלה כי מדובר בחשוד הפועל ברחבי הארץ לא אחת. חוקרי המשטרה הגיעו אל עשרות מתלוננים שגוללו בפניהם את מעלליו של החשוד, כשכמעט לכולם מכנה זהה - מצוקה כספית מיידית רגע לפני הנוכל יתרום סכום כסף בתמורה לתפילה לעילוי נשמת אביו, כך הונה מהם סכום כולל מוערך של מאות אלפי ש"ח.

פעילות חקירה מורכבת ומאמצים רבים הביאו את חוקרי מפלג ההונאה לאתר לפני מספר ימים את החשוד במרכז הארץ, בדירת אשתו, והוא הועבר לחקירה שלאחריה נכלא ומעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת. אתמול (ראשון) הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד לקראת כתב אישום שיוגש על ידי הפרקליטות כבר בימים הקרובים.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום