עימותים במהלך פשיטה על 'חיידר' באשדוד • צפו

מספר מאנשי 'הפלג הירושלמי' נעצרו על ידי המשטרה במהלך עימותים שפרצו באשדוד, בעקבות ניסיון של פקחי עירייה לבצע אכיפה בתלמוד תורה שפעל בניגוד לתקנות

אבי גדלוביץ' | חרדים 11.1.2021 | 14:08

עימותים עם אנשי 'הפלג' באשדוד צילום: דוברות המשטרה

עשרות מאנשי 'הפלג הירושלמי' באשדוד, התעמתו עם שוטרים לפני שעה קלה (שני) במהלך ניסיון לפזר תלמוד תורה שפעל בניגוד להנחיות משרד הבריאות. השוטרים הוזעקו לרובע ג' בעיר, לאחר שפקחי עירייה שהגיעו הבוקר לבצע אכיפה בתלמוד תורה טענו כי הותקפו על ידי עשרות בני אדם. לפחות ארבעה נעצרו.

מהומות באשדוד // צילום: עדכוני הרובע

 

"כוחות המשטרה הגיעו למקום לפני זמן קצר על מנת להפסיק הפרת התקנות, ולבצע אכיפה נגד האחראים", נמסר מהמשטרה, חלק מהנוכחים במקום החלו להתפרע, לחסום כבישים ולהתעמת עם השוטרים, שעצרו עד כה כמה מפרי סדר".

בתנועת בני תורה גינו את האירועים וטענו כי מדובר בניסיון לסגור ישיבה בניגוד לחוק, שכן תקנות הסגר אינן אוסרות הפעלת ישיבה שתלמידיה לנים בפנימייה. "הציבור החרדי ברחבי הארץ נחרד לשמוע על הניסיון הנפשע מצד משטרת אשדוד - לסגור את הישיבה הגדולה - גרודנא, ולפנות משם את מאות תלמידי הישיבה הספונים באהלה של תורה", נמסר בהודעת התנועה.

"בשעה זו מתגודדים מחוץ לשערי הישיבה כוחות גדולים של משטרה, ובחורי הישיבה עוצרים את הסגירה בגופם ממש. לא מדובר בניסיון לסגור תלמוד תורה, מדובר בניסיון הזוי לסגור ישיבה בישראל, מבלי כל סיבה חוקית. יוזכר כי גם בתקנות הסגר לא נאסר להפעיל ישיבה המחזיקה מסגרות עם פנימייה".

עוד נמסר כי במעונם של גדולי התורה מתנהל דיון בשעה זו, "ונשקלת האפשרות לקרוא לציבור מכל רחבי הארץ להגיע בהמוניו לאשדוד ולמנוע פיזית את העוול המחריד והנורא של סגירת ישיבה בישראל".

מדובר באירוע שני באשדוד תוך יממה. אמש בשעות הערב הגיעו השוטרים לישיבה ברובע ז' אשדוד, בעקבות דיווח על התקהלות עם הגעת השוטרים, נמלטו מהמקום מספר צעירים, ובמקום אותרו 3 צעירים נוספים ומנהל המקום.

נגד המנהל נרשם קנס על סך 5000 ש"ח בגין הפעלת המקום, ולצעירים נרשמו קנסות על סך 500 ש"ח בגין הפרת התקנות.

המשטרה עצרה אתמול בבוקר (ראשון) לחקירה חמישה בני אדם במהלך פשיטה על תלמוד תורה של 'הפלג הירושלמי' במודיעין עילית. במקביל, עימותים נרשמו בין מתפללים לשוטרים ברחוב דרכי איש בביתר עילית, במהלך ניסיון לפזר תפילה שהתקיימה במקום.

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות דיווח שהתקבל על תלמידים השוהים בתלמוד תורה בעיר מודיעין עילית, הוזעקו למקום כוחות משטרה שהבחינו בעשרות תלמידים". על פי המשטרה, בעת שהשוטרים ניסו לאתר את מנהל התלמוד תצורה בניסיון להורות לו לפזר את התלמידים, הגיעו כמה עשרות בני אדם שהחלו להתעמת עם כוחות המשטרה.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום